سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

برگزاری دوره آموزشی آشنائی بابیمه آبزیان درشهرستانهای قائمشهرو بهشهر

تاریخ: 13:15:56 1396/09/08 بازدید: 385
برگزاری دوره آموزشی آشنائی بابیمه آبزیان درشهرستانهای قائمشهرو بهشهر

  به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران سید ولی اله صالحی میر رئیس گروه ترویج و آموزش آبزیان شیلات مازندران گفت: دردهه های اخیر افزایش چشمگیر گرایش مردم برای مصرف ماهی و نظر به محدودیت ذخائرطبیعی آبزیان دردریا و منابع آبی ،تولید ماهی به شیوه آبزی پروری اهمیت ویژه ای پیداکرده است. توسعه آبزی پروری مستلزم برنامه ریزی ،سرمایه گذاری و استفاده از فن آوری روز دنیا و همکاری بین همه دستگاهها و سازمانهای دولتی و خصوصی می باشد، تا نیازهای حال و آینده کشور را درزمینه تولید ماهی جوابگو باشد.

در این بین مواردی وجود دارد که بروز آن می تواند توسعه پایدار این صنعت را دچار چالش نماید، بطوریکه با ایجاد خسارات سنگینی نظیر بروز بیماریها و خطرات طبیعی موجب ورشکستگی تولیدکنندگان گردد.

صالحی افزود: یکی از راهکارهای موثر در این زمینه توجه به بیمه محصولات کشاورزی و به تبع آن بیمه آبزیان از ناحیه دولت محترم می باشد، که تضمین کننده امنیت سرمایه گذاری در این بخش  می باشد.

در زمینه ترویج بیمه آبزیان شایسته است اقدامات حمایتی بیشتری صورت گیرد تا استقبال      تولید کنندگان از بیمه آبزیان افزایش پیدا کند.

رئیس گروه ترویج و آموزش آبزیان در ادامه تصریح کرد: بمنظور آشنایی آبزی پروران با بیمه آبزیان و شرایط بیمه ای ، اداره کل شیلات استان مازندران با همکاری صندوق بیمه کشاورزی استان اقدام به برگزاری دو دوره آموزشی در شهرستان های قائم شهر و بهشهر نموده است که در این دوره شرکت کنندگان با مفاهیم و کلیات بیمه ، انواع قراردادها و دستورالعمل ها آشنا شده و در پایان آبزی پروران در خصوص چگونگی بیمه پذیری ، روش محاسبه ای بیمه آبزیان و نحوه پرداخت خسارت سوالاتی را مطرح کردند.

Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار