سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

برگزاری دوره کارگاه آموزشی تکثیرو پرورش ماهیان خاویاری در اداره کل شیلات مازندران در بابلسر

تاریخ: 08:52:16 1396/10/14 بازدید: 813
برگزاری دوره کارگاه آموزشی  تکثیرو پرورش ماهیان خاویاری در اداره کل شیلات مازندران در بابلسر

سید ولی اله صالحی رﺋیس گروه ترویج وآموزش ابزیان شیلات مازندران گفت :

ماهیان خاویاری به عنوان با ارزشترین ماهیان در دنیای آبزیان محسوب می گردند. 27 گونه از انواع ماهیان خاویاری در جهان موجود می باشد که 5 گونه ممتاز آن در دریای مازندران زیست می کند.

امروزه صید غیرمجاز ، از بین رفتن زیستگاه های طبیعی تخم ریزی ماهیان مولد و آلودگی منابع طبیعی موجب کاهش ذخایر ماهیان خاویاری شده است، به موازات کاهش ذخایر طبیعی توسعه تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری از مهمترین راهکارهای موجود می باشد.

   صالحی در ادامه افزود: استان مازندران یکی از استان های پیشرو در صنعت تولید ماهیان خاویاری در سطح کشور است. یکی از سیاست های شیلات در کنار توسعه و حمایت های همه جانبه از تولیدکنندگان این بخش توجه به آموزش بهره برداران می باشد، با توجه به باارزش بودن این ماهیان ، آموزش و آشنایی با علم روز  توسط پرورش دهندگان ماهیان خاویاری نیز اهمیت خاصی پیدا می کند، تا بتوانند با دانش نوین ، بیشتر به امر تولید این ماهیان بپردازند.

درهمین راستا و مطابق با تقویم آموزشی یک دوره آموزشی تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری درسطح استان با حضور حداکثری تولیدکنندگان این بخش در تاریخ 13/10/96 در سالن جلسات اداره کل تشکیل گردید.

این دوره آقایان مهندس طلوعی و مهندس عباسعلی زاده اساتید دوره در دونوبت صبح و عصر مباحث مهمی در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری، پرورش بچه ماهی تا مرحله پرواری ، مولدسازی برای فراگیران ارائه نمودند.

Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار