سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

باحضور مهندس حیدرپور رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران ، مدیرکل شیلات و سرمایه گذاران بخش آبزی پروری مشکلات و تنگناهها ی پرورش ماهی در قفس دریایی بررسی شد .

تاریخ: 14:00:27 1396/11/14 بازدید: 455
باحضور مهندس حیدرپور رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران ، مدیرکل شیلات و سرمایه گذاران بخش آبزی پروری مشکلات و تنگناهها ی پرورش ماهی در قفس دریایی بررسی شد .

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران در سومین روز از دهه فجر ، سرمایه گذاران و پرورش دهندگان ماهی در قفس های دریایی استان در یک نشست صمیمی با حضور مهندس حیدرپور رئیس سازمان جهادکشاورزی و دکتر رستمی مدیرکل شیلات مازندران، مشکلات و تنگاههای پرورش ماهی در قفس های دریایی استان را بررسی کردند. دراین نشست دکتر رستمی مدیرکل شیلات مازندران پرورش ماهی در قفسهای دریایی را یک پروژه مصوب اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: این طرح فرصت خوبی برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال است که همواره مورد تأکید مسئولین کشوری و استانی بوده است.  
وی با اشاره به تولید 1500 تن ماهی درقفس های دریایی در سال 95 افزود : متأسفانه پرورش دهندگان در این بخش با مشکلات مختلفی از جمله مشکلات وثیقه برای دریافت تسهیلات ، ورود محصولات شیلاتی از جمله ماهی تیلاپیا در بازار ، عدم برخورداری از مشوق های صادراتی ، هزینه های بالای کارشناسی فنی و فرآیند طولانی اخذ مجوزها روبرو می باشند که حل این مشکلات یک عزم همگانی و استانی می طلبد ودرصددیم تا مشکلات و تنگناههای بخش پرورش ماهی درقفس های دریایی پس از بحث و تبادل نظرو پیگیری های لازم مرتفع گردد.  
در ادامه مهندس حیدرپور رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران تصریح کرد : در دریا چالش کارشناسی با محیط زیست در بحث پرورش ماهی داریم که در حال پیگیری از طریق مراجع استانی هستیم وی گفت: برای 34 واحد پرورش ماهی موافقت اصولی و تأسیس در دریا صادر شده است که از این میزان21 مجوز تأسیس و 12 قفس در دریا در حال حاضر پهن شده که از محل صندوق توسعه ملی فقط به طرحهای پرورش ماهی در قفس و گلخانه که اهمیت زیادی برخوردارند تسهیلات ارائه می دهیم ، لذا دولت درصدد کمک به سرمایه گذاری دراین فعالیت ها هم هست و تلاش دارد که این قشر سرمایه گذار دربحث صادرات آبزیان هم از مشوق های صادراتی بهره مند گردد .
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار