سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

عملیات ساخت تاسیسات دریایی پشتیبانی سایت پرورش ماهی در قفس لاریم جویبارصبح امروز با حضور استاندار محترم مازندران آغاز شد

تاریخ: 15:24:56 1396/11/18 بازدید: 561
  عملیات ساخت تاسیسات دریایی پشتیبانی سایت پرورش ماهی در قفس لاریم جویبارصبح امروز با حضور استاندار محترم مازندران آغاز شد
 مهندس اسلامی  در این مراسم با بیان اینکه یکی از فرصت های اصلی مازندران استفاده از ظرفیت دریاست گفت: سرمایه گذاری در دریا ظرفیت بسیار قابل توجهی است که میتواند موجب اشتغال پایدار  و  رونق اقتصادی در استان مازندران شود.
   استاندار مازندران با اشاره به آغاز این عملیات افزود :این حوضچه از آنجایی که اشتغال و توسعه پایدار را به وجود خواهد آورد میتواند بسیار ازرشمند باشد. وی ضمن تاکیدبربهره گیری ازمطالعات دراجرای طرحها تصریح کرد :امسال ۴۰۰ میلیون دلار صادرات خواهیم داشت که محصولات دریایی  وهمچنین پرورشی میتواند نقش زیادی در افزایش این رقم داشته باشد. حسین عبدالحی معاون توسعه آبزی پروری شیلات ایران در آغاز عملیات اجرایی پروژه پشتیبانی پرورش ماهی در قفس در منطقه لاریم جویبار ، گفت: تولید 10 هزار تن ماهیان خاویاری در کشور به عنوان یکی از دستاوردهای درخشان در دولت تدبیر و امید است و در حالیکه در دیگر کشورها ، صید بی رویه ماهی را شاهد هستیم با اقدامات صورت گرفته در حوزه حفاظت و تکثیر ماهیان ، خوشبختانه در کشور این رویه کنترل شده است . وی درادامه افزود : مازندران به عنوان قطب تولید ماهیان خاویاری در کشور به شمار می رود که اولویت فعلی دولت توسعه پرورش ماهیان در قفس است . عبدالحی ادامه داد : گونه اصلی تولید ماهی در مازندران نوع قزل آلا است که از لحاظ اقتصادی بسیار توجیه پذیر است .
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های مالی و نیروی انسانی شرکت های بزرگ برای پرورش ماهیان در قفس ، افزود : سرانه مصرف ماهی در کشور یازده کیلوگرم است این در حالیست این رقم در جهان 20 کیلوگرم است.
معاون سازمان شیلات کشور گفت : برای افزایش 2 کیلوگرم سرانه مصرف ماهی هر ایرانی به تولید 200 هزار تن ماهی نیاز است . وی با اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید تولید میگو در کشور 10 هزار تن بود، افزود: این رقم در سال جاری به 32 هزار تن رسیده است.
عبدالحی از رشد 300 درصدی تولید میگو به عنوان دیگر دستاورد دولت تدبیر و امید در حوزه شیلات نام برد .
حسینعلی رستمی مدیر کل شیلات مازندران نیزگفت : با به بهره برداری رسیدن این طرح زمینه اشتغال برای بیش از پنج هزار نفر فراهم می شود رستمی  در مراسم افتتاحیه این پروژه که باحضور استاندار مازندران، دکتر ادیانی نماینده مردم شهرستانهای سوادکوه،قاﺋمشهر،جویباروسیمرغ، فرماندار ،امام جمعه وسایرمسولین برگزارشد گفت: عملیات تاسیسات دریایی پشتیبانی سایت پرورش ماهی در قفس شیلات مازندران در لاریم جویباربا اعتبار اولیه  بالغ بر314 میلیاردریال آغاز که در مدت 30 ماه احداث خواهدشد.




مهندس اسلامی  در این مراسم با بیان اینکه یکی از فرصت های اصلی مازندران استفاده از ظرفیت دریاست گفت:  سرمایه گذاری در دریا ظرفیت بسیار قابل توجهی است که  میتواند موجب اشتغال پایدار  و  رونق اقتصادی در استان مازندران شود.
   استاندار مازندران با اشاره به آغاز این عملیات افزود :این حوضچه میتواند بسیار ازرشمند باشد به این خاطر که اشتغال و توسعه پایدار را به وجود خواهد آورد .وی ضمن تاکیدبربهره گیری ازمطالعات دراجرای طرحها تصریح کرد :امسال ۴۰۰ میلیون دلار صادرات خواهیم داشت که محصولات دریایی  وهمچنین پرورشی میتواند نقش زیادی در افزایش این رقم داشته باشد.

در ادامه این مراسم دکترعبدالحی معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران بااشاره به جایگاه شیلات ایران دردنیا و منطقه گفت :فرصتهای زیادی دربخش آبزی پروری بویژه پرورش ماهی درقفس دردریا وجوددارد که با یدتلاش شود ازاین فرصتها برای تولید آبزیان و همچنین ایجاد اشتغال بهره جست،
دکتر رستمی مدیر کل شیلات مازندران گفت :این سایت با اعتباری اولیه  بالغ بر314 میلیارد ریال و نظارت  مهندسین مشاور سازه پردازی ایران شرکت مشیران درمدت 30 ماه  انجام می شود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار