سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: جمعه 10 فروردین 1403

سید ولی اله صالحی رﺋیس گروه ترویج وآموزش ابزیان شیلات مازندران خبرداد : برگزاری سومین کارگاه آموزشی تکثیر و پرورش زالو با تاکید بر تغذیه آن دراداره کل شیلات مازندران

تاریخ: 11:35:44 1396/11/25 بازدید: 497
سید ولی اله صالحی رﺋیس گروه ترویج وآموزش ابزیان شیلات مازندران خبرداد : برگزاری سومین کارگاه آموزشی تکثیر و پرورش زالو با تاکید بر تغذیه آن دراداره کل شیلات مازندران
به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران سید ولی‌اله صالحی با اعلام این مطلب در حاشیه برگزاری کارگاه در سالن اجتماعات این اداره کل در بابلسر افزود:  استان مازندران یکی از استان‌های پیشرو در تولید آبزیان می‌باشد و از حیث وجود شرایط اقلیمی مناسب، امکان تولید و پرورش اکثر گونه‌های آبزیان را دارا می‌باشد. در کنار سایر آبزیان توجه به تولید زالو و پرورش و صادرات آن می‌تواند فضای کسب و کار مناسبی را در این زمینه فراهم نماید. در عصر حاضر تکثیر و پرورش زالو در دنیا علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرده است.
یکی از مهمترین دلایل جذب متقاضی در این حرفه را می‌توان بازدهی بالا، سرمایه پایین جهت شروع کار، تغذیه ارزان، پرورش راحت و نیاز به حداقل فضا جهت پرورش و مهمتر از همه تقاضای زیاد بازار برشمرد.

صالحی تصریح کرد: از آنجا که زالو در مناطق معتدل و آب شیرین زندگی می‌کند. استان مازندران با توجه به شرایط اقلیمی و پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل می‌تواند یکی از قطب‌های مهم پرورش این گونه باشد. در همین راستا اداره کل شیلات مازندران اقدام به برگزاری سومین کارگاه آموزشی با عنوان تکثیر و پرورش زالو با تاکید بر تغذیه آن در روز چهارشنبه مورخ 25/11/96 نمود  که کارگاه فوق از استقبال بالایی برخوردار بوده است. وی در ادامه، آشنایی با زالوها (طبی و ...)، تولید مثل زالو، شرایط مکان تکثیر (نور، دما، رطوبت، تهویه و ...)، مشخصات حوضچه‌های پرورش، بستر مناسب، سیستم فیلتراسیون با استفاده از گیاهان آبزی، تغذیه زالو و روش‌های متداول و مناسب آن، شرایط فیزیک و شیمیایی آب و همچنین بازار کسب و کار و صادرات این گونه به لحاظ ارزش اقتصادی آن از جمله مهمترین مباحث مطرح شده در این کارگاه آموزشی بوده است. در این دوره 50 نفر از کارشناسان و متقاضیان داخل و خارج استان حضور داشتند.
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار