سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: جمعه 31 فروردین 1403

اولین محموله گوشت ماهیان خاویاری پرورشی مازندران به روسیه رسید.

تاریخ: 08:42:52 1396/12/03 بازدید: 1132
اولین محموله گوشت ماهیان خاویاری پرورشی مازندران به روسیه رسید.
به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران، دکتر حسینعلی رستمی مدیر کل شیلات مازندران این مطلب را در بابلسر اعلام کرد و گفت: اولین محموله از محصولات شیلاتی به ظرفیت حدود 18 تن گوشت ماهیان خاویاری پرورشی منجمد توسط شرکت پاک ثمر میرود بابلسر از مرز آستارا به کشور روسیه صادر شد. وی ارزش اقتصادی این محموله را 127 هزار دلار اعلام نمود و افزود: شرکت پاک ثمر میرود یکی از شرکت های فعال در فرآوری محصولات شیلاتی و دارای کد EC(صادرات به کشورهای اروپایی و روسیه) است که این محموله را از مرز زمینی آستارا به کشور روسیه صادر نموده است.
رستمی در ادامه گفت: مازندران به عنوان قطب تولید ماهیان خاویاری کشور دارای 15 مزرعه فعال به ظرفیت تولید 2500 تن گوشت و 32 تن خاویار پرورشی می باشد که در سال گذشته 1500 تن گوشت و 1500 کیلوگرم خاویار تولید و به بازار مصرف عرضه گردید و پیش بینی می گردد در سال جاری به میزان 10 % به آن اضافه گردد، ضمن اینکه 12 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در مازندران در حال احداث می باشد که تعدادی از آن ها دارای پیشرفت فیزیکی بالای 80% می باشند و امیدواریم که در سال آینده به بهره برداری برسند.

مدیرکل شیلات مازندران در پایان تصریح کرد: مازندران دارای مقام نخست تولید گوشت و خاویار پرورشی در کشور بوده و بزرگترین مزرعه پرورش ماهی خاویاری خاورمیانه در جویبار مازندران در حال بهره برداری می باشد. لازم به ذکر است که تنها مرکز تکثیر ماهیان خاویاری بخش خصوصی در مازندران مستقر است و پایانه صادرات ماهیان خاویاری و سایر آبزیان در چپکرود شهرستان جویبار در حال احداث می باشد که می تواند نقش موثری در رونق صادرات و ارزش افزوده محصولات شیلاتی داشته باشد.
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار