سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: سه شنبه 29 اسفند 1402

تولید بیش از دومیلیون و ششصدو بیست و دو هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در سال جاری درمازندران

تاریخ: 11:17:31 1396/12/20 بازدید: 1410
تولید بیش از دومیلیون و ششصدو بیست و دو هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در سال جاری درمازندران
به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران، دکتر حسینعلی رستمی مدیر کل شیلات مازندران این مطلب را در نشست صمیمی با کارکنان این اداره کل در بابلسر اعلام کرد و تحقق اهداف و برنامه های شیلاتی در سال جاری را مرهون تلاش و زحمات همه کارکنان دانست و با اشاره به تولید ماهیان زینتی در سال جاری در استان گفت: با افزایش جمعیت و آپارتمان نشینی تمایل به نگهداری آکواریوم و ماهیان آکواریومی و گیاهان آبزی به دلیل شرایط خاص اعم از عدم وجود بیماری های مشترک، عدم وجود شرایط آزار دهنده مانند صدا و بو و همچنین سادگی نگهداری و زیبایی چشم نواز می‌تواند به عنوان یکی از سرگرمی ها و لوازم زینتی در منزل، محیط کار، سالن های انتظار و ... به کار گرفته شود.

بر این اساس و با توجه به نیاز بسیار کم آب و فضا تقاضای تکثیر و پرورش ماهیان زینتی روز به روز در حال افزایش است ، ماهیان زینتی به واسطه رنگ‌های متنوع و حرکات  موزون و چشم نواز در منازل و سایر مکان ها نگهداری می شود.

رستمی در ادامه با اشاره به وضعیت تکثیر و پرورش ماهیان زینتی سال 1396 استان مازندران افزود:  تعداد 22 مرکز 2622000  قطعه تولید انواع ماهیان زینتی را تولید داشته اند که حدود 30 درصد آن از طریق سایز نمودن ماهیان وارداتی و مابقی از طریق تکثیر در داخل استان تولید شده است که شامل 2 گروه زنده‌زا از جمله گوپی، مولی، پلاتی، دم شمشیری و ... و تخم گذار از قبیل سیچلایدها، اسکار، بارب‌ها، گلدفیش‌ها، کوی، انجل و ... می‌باشد و  حدود 40 گونه از انواع ماهیان زینتی در استان تکثیر و پرورش داده می‌شوند.

مدیرکل شیلات مازندران در پایان تصریح کرد ارزش اقتصادی تکثیر و پرورش ماهیان زینتی سال جاری 55 میلیارد ریال بوده و تعداد 87 نفر به صورت مستقیم در این بخش اشتغال دارند ضمن اینکه شهرستان‌های قائمشهر، جویبار و سوادکوه بیشترین میزان تولید ماهیان زینتی استان رادارند.
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار