سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403

برگزاری دوره آموزشی مدیریت تولید ماهیان گرمابی در بحران خشکسالی

تاریخ: 11:54:15 1397/02/13 بازدید: 1422
برگزاری دوره آموزشی مدیریت تولید ماهیان گرمابی در بحران خشکسالی
به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران: عباس اسماعیلی ملا رئیس اداره شیلات شهرستان بهشهر در حاشیه برگزاری دوره آموزشی مدیریت تولید ماهیان گرمابی در بحران خشکسالی که روز سه شنبه مورخ 97/02/11 در این شهرستان برگزار گردید گفت: در سال های اخیر کاهش نزولات جوی موجب شده تا در تولید انواع آبزیان خصوصاً ماهیان گرمابی نیاز به برنامه ریزی و مدیریت تولید داشته باشیم، زیرا زمانی می توانیم حداکثر بهره وری از محیط پرورش را داشته باشیم که آب کافی وجود داشته باشد.
رئیس اداره شیلات شهرستان بهشهر افزود: با توجه به موضوع مهم خشکسالی و بحران کم آبی در سال جاری این اداره اقدام به برگزاری دوره آموزشی فوق نموده است. که در این دوره مطالبی در خصوص محاسبه حجم استخرها یا منابع آبی، میزان و درصد رهاسازی، محاسبه چگونگی تغذیه، نوع و میزان غذای مصرفی، انواع هوادهی، موارد بکارگیری و محاسبه کود دهی و زمان کود دهی به استخرها ارائه گردید.
وی در ادامه تصریح کرد: امید است با مدیریت و ارائه روش های نوین پرورش ماهی و همچنین استفاده از سیستم های متراکم و نیمه متراکم همراه با دانش مناسب حداکثر تولید را از حداقل آب بدست آورد. شایان ذکر است در این دوره تعداد 32 نفر از آبزی پروران منطقه شرق استان شهرستان های بهشهر، نکا و گلوگاه حضور داشتند. 
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار