سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: جمعه 10 فروردین 1403

مهندس محمدزاده سرپرست شیلات مازندران: حفاظت از طرح پرورش ماهی در قفس های دریایی استان توسط نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان استان تشدید خواهد شد.

تاریخ: 09:40:35 1397/02/23 بازدید: 613
مهندس محمدزاده سرپرست شیلات مازندران: حفاظت از طرح پرورش ماهی در قفس های دریایی استان توسط نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان استان تشدید خواهد شد.

        


         به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران ، این مطلب را سرپرست شیلات مازندران در دومین نشست مشترک با فرماندهی و فرماندهان پایگاههای یگان حفاظت منابع در بابلسر اعلام کرد و گفت: حفظ و حراست از ذخایر آبزیان دریا یکی از 5 مأموریت اصلی شیلات مازندران و نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان استان است که در همین زمینه تلاشهای خوبی از سوی یگان صورت می گیرد که زمینه را برای امنیت صیادان تعاونی های صیادی فراهم  می کند و بالطبع توسعه پایدار صید و صیادی را در دریا به همراه خواهدداشت . 

         وی نقش یگان را در حفظ امنیت صید و صیادی و همچنین سرمایه گذاری های شیلاتی از جمله طرح پرورش ماهی در قفس بسیارمهم و سازنده دانست و افزود: یگان حفاظت منابع باید از طریق تعاملات بیشتر با نهادهای مختلف قضایی و امنیتی اعم از دریابانی ، نیروی انتظامی عملیات خود در مبارزه با صیدهای غیرمجاز را درسال جاری توسعه دهد. 

         در این جلسه سرهنگ عباس پورعلی فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان استان ، انضباط کاری در تمامی مأموریتها ، ارتقای تعاملات با نهادهای امنیتی و قضایی و کاهش نقاط ضعف و آلوده و انجام گشت های هدفمند و تلفیقی را از جمله مأموریتها و اهداف یگان در سال جاری برشمرد و تصریح کرد: کشف 800 گرم خاویار و 390 کیلوگرم ماهی خاویاری، توقیف 144 فروند شناورهای صیادی غیرمجاز و دستگیری 241 نفر متهم و معرفی آنان به مراجع قضایی خلاصه اقدامات و عملکرد یگان در سال 96می باشد که علیرغم کمبود امکانات و نیرو ، یگان درجلوگیری از صید غیرمجاز عملکرد خوبی داشته است . 

          وی همچنین از کشف و رهاسازی 2381 قطعه ماهی خاویاری نارس که توسط صیادان غیرمجاز در دریا صید شده بود به دریا خبر داد وگفت: در سال جاری در راستای امنیت برای بهره برداران شیلاتی در دریا طرح مبارزه با صیادان غیرمجاز، قاچاق ماهیان خاویاری و محصولات شیلاتی در تمامی سطوح دریایی ، بازار و نیز مبادی ورودی و خروجی استان تشدید خواهد شد.

Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار