سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: جمعه 31 فروردین 1403

برگزاری دوره تخصصی آموزشی تولید محصولات ارگانیک (سالم)و جایگاه آن در آبزی پروری دراداره کل شیلات مازندران

تاریخ: 12:18:47 1397/04/17 بازدید: 443
برگزاری دوره تخصصی آموزشی تولید محصولات ارگانیک (سالم)و جایگاه آن در آبزی پروری دراداره کل شیلات مازندران


به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران ،سیّد ولی اله صالحی رئیس گروه آموزش و ترویج آبزیان شیلات مازندران با اعلام مطلب فوق گفت: در سال های اخیر گرایش خانواده ها ومصرف کنندگان به غذاهای ارگانیک افزایش قابل توجهی داشته است. این گرایش به دلیل افزایش آگاهی مردم از موضوعات بهداشتی و زیست محیطی و درک بیش تر از ایمنی مواد غذایی حاصل شده است.

امروزه خواسته بسیاری ازمصرف کنندگان، تضمین ایمنی و سلامت محصول از سوی تولید کنندگان و اطمینان از نداشتن اثر سوء تولید و عرضه های محصول برمحیط زیست و انسان می باشد ، به همین خاطردر بسیاری از کشورها به تولید محصولات ارگانیگ توجه ویژه ای می شود ، ازجمله توجهات آبزی پروری ارگانیک است چرا که این تولید سازگار با طبیعت است و ماهی که درمحیط سالم وبدون استفاده از غذاهای فرموله شده پرورش می یابد در شرایط بهداشتی و سلامتی طبیعی قرار دارد .

 وی افزود: درحقیقت آبزی پروری ارگانیک ارتقاء ارزش افزوده به فرآوری های پرورش آبزیان را همراه دارد، لذا با توجه به تقاضای جهانی بهتراست آبزی پروران بخشی از تولید خودشان را به محصولات ارگانیک اختصاص دهند و با دریافت گواهی ارگانیک ازموسسه بستربهتربرای ورودمحصولات به بازارهای هدف فراهم گردد.

صالحی درادامه تصریح کرد: درهمین راستا براساس سیاستهای شیلات به منظور تشویق و ترغیب آبزی پروران به سمت توسعه محصولات شیلاتی ارگانیک دوره آموزشی محصولات ارگانیک و جایگاه آن در آبزی پروری باحضور آبزی پروران و کارشناسان شیلات استان مازندران در سالن اجتماعات این اداره کل در بابلسر برگزار گردیدکه در این کارگاه، اصول و مفاهیم اولیه در تولید آبزیان پرورشی ارگانیک، قوانین و دستورالعمل‌ها، استانداردهای بین المللی تولید و تجارت فرآورده‌های آبی جانوری و گیاهی ارگانیک، ارزیابی ریسک و تبیین شاخص‌های کنترل کیفی، الزامات و دستورالعمل‌های برچسب گذاری، ادوات تولید، نهاده‌ها، مدیریت بیماری‌ها و تغذیه آبزیان در روش ارگانیک و دستور العمل‌های بازرسی و گواهی آبزیان ارگانیک و فرآورده‌های آن مورد بررسی قرار گرفت.
کارگاه تخصصی آموزش آبزی پروری ارگانیک امروز17 تیرماه در سالن اجتماعات اداره کل شیلات مازندران با شرکت 60 نفرباتدریس دکترزرگرعضوهیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد.
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار