سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: پنجشنبه 30 فروردین 1403

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت تولید آبزیان در بحران کم آبی دربابلسر

تاریخ: 11:57:43 1397/05/03 بازدید: 1109
برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت تولید آبزیان در بحران کم آبی دربابلسر

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران، ولی اله صالحی میر رئیس گروه آموزش و ترویج آبزیان شیلات گفت: به دلیل کاهش ذخایر آبی،کشور در آستانه بحران کم آبی به سر می برد و ممکن است در سال های آتی تامین آب به یکی از بزرگترین چالش ها تبدیل شود. با توجه به موقعیت حغرافیایی استان، در زمینه فناوری های مرتبط با بهره برداری از آب و مقابله با خشکسالی، ضرورت ارتقا سطح دانش و فناوری بومی بیش از پیش احساس می شود. در همین راستا اداره کل شیلات مازندران دوره آموزشی مدیریت تولید در بحران کم آبی را با تدریس دکتر آذری تاکامی در موضوعات نقش هوادهی در افزایش تولید آبزیان، رابطه بین تعداد ماهی و مصرف آب در روش متراکم پرورش ماهیان گرمابی،پرورش توام اردک و ماهی در افزایش تولید آبزیان( صرفه جویی در مصرف آب و غذا و کود)، میزان مصرف غذا در رابطه با تولیددر استخرهای پروش متراکم با حضور کثیری از کارشناسان و بهره برداران استانی صبح روز چهارشنبه سوم مرداد ماه سالجاری در رستوران میزبان شهرستان بابلسر برگزار نمود.
وی افزود: استان مازندران با تولید ۱۸% آبزیان پرورشی رتبه اول پرورش آبزیان در کشور را داراست. با توجه به اینکه کم آبی میزان تولید آبزیان را تحت تاثیر قرار می دهد امید است با برگزاری دوره های آموزشی ،مشکلات در این حوزه را کاهش دهیم و با استفاده بهینه از تمام سطوح آب جهت پرورش انواع آبزیان با کمک دستگاه هواده و پمپ برگشت آب و درام فیلتر افزایش تولید آبزیان در واحد سطح را داشته باشیم.
صالحی در ادامه تصریح کرد: با توجه به بستری که شیلات در این زمینه فراهم نموده است امید است با شرکت روزافزون بهره برداران در این دوره های آموزشی به بهره برداری هر چه بیشتر در واحد سطح دست یابیم.
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار