سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

برگزاری جلسه بررسی پرورش ماهیان خاویاری در قفس در دریای خزر در بابلسر

تاریخ: 12:08:07 1397/05/14 بازدید: 974
برگزاری جلسه بررسی پرورش ماهیان خاویاری در قفس در دریای خزر در بابلسر

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران به منظور توسعه و ترویج طرح پرورش ماهی خاویاری در قفس های دریایی در سه استان شمالی کشور و نحوه تامین بچه ماهی و نهاده های مورد نیاز و مشارکت شیلات و بخش خصوصی در اجرای طرح، جلسه ای با حضور دکتر مریم فلاحی رئیس موسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر، دکتر بهمن امیری مدیر کل دفتر ترویج سازمان تحقیقات وزارت جهادکشاورزی ، مدیر کل دفتر بازسازی و حفاظت ژنتیکی ذخایر آبزیان شیلات ایران، مدیران کل شیلات سه استان شمالی و کارشناسان مرتبط در سالن جلسات شیلات مازندران در بابلسر برگزار شد. در این جلسه رئیس موسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان خاویاری دریای خزر گفت: ماهیان خاویاری یکی از با ارزش ترین منابع غذایی و اقتصادی دریای خزر هستند که متاسفانه در سال های اخیر منابع و ذخایر آن کاهش یافته و به همین دلیل شیلات برای حفظ و احیای این گونه ارزشمند آبزیان، علاوه بر پشتیبانی و حمایت از طرح های پرورش ماهی در اراضی ساحلی و آبهای داخلی، موضوع ترویج پرورش ماهی خاویاری در قفس های دریایی را پیگیری می نماید.
وی در ادامه افزود: در این راستا شیلات دو برنامه کوتاه و دراز مدت دارد. در برنامه کوتاه مدت هدف شیلات اینست که با توجه به آمادگی شرکت ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی، در استان های شمالی،  در کوتاهترین زمان ممکن حداقل یک یا دو قفس ماهی خاویاری با ظرفیت های تعریف شده در دریا استقرار یابد . خانم فلاحی استراتژی دراز مدت شیلات را تامین بچه ماهی برای تعداد بیشتری از قفس ها در سال های 98-99 برشمرد و افزود: هدف این نشست، اینست که بررسی نماید شیلات در تامین بچه ماهی خاویاری و نهاده های مورد نیاز(مثلا غذا) سرمایه گذاران طرح را چگونه و تا چه اندازه می تواند یاری نماید.
رئیس موسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان خاویاری پروژه مذکور را پروژه مهم و ذی قیمتی برشمرد و تصریح کرد: اگر شیلات در قالب کمک های ترویجی در کنار سرمایه گذاران قرار گیرد بالطبع در آینده نتایج مطلوبی در کمک به احیا منابع ارزشمند آبزیان خاویاری دریا، ایجاد اشتغال و درآمد که از جمله موارد مهم تحقق اقتصاد مقاومتی می باشد محقق خواهد شد.
مهندس ولی اله محمدزاده مدیرکل شیلات مازندران که میزبانی این جلسه را بر عهده داشت پرورش ماهی در قفس های دریایی را رویکرد جدیدی برشمرد و با اشاره به اینکه دو پروژه   پرورش ماهی خاویاری در آبهای داخلی و نیز اراضی ساحلی و قفس های دریایی دو پروژه مهم اقتصاد مقاومتی شیلات استان است ، افزود: تنوع گونه ای در طرح پرورش ماهی در قفس هدف ماست و در تلاشیم تا علاوه بر پرورش ماهی آزاد و قزل آلا در قفس های دریایی با کمک مسئولین شیلاتی بتوانیم طرح  پرورش ماهی خاویاری در قفس در دریا را در سطح استان توسعه دهیم
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار