سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: پنجشنبه 30 فروردین 1403

رئیس سازمان شیلات ایران دربازدیدازمزرعه پرورش ماهی قزل آلا درآمل گفت: تولید آبزیان از ۱.۲ میلیون تن فراتر رفت

تاریخ: 15:22:52 1398/01/08 بازدید: 1206
 رئیس سازمان شیلات ایران دربازدیدازمزرعه پرورش ماهی قزل آلا درآمل گفت: تولید آبزیان از ۱.۲ میلیون تن فراتر رفت

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران دکترنبی اله خون میرزایی معاون وزیرورﺋیس سازمان شیلات ایران گفت: تولید انواع آبزیان دریایی و پرورشی در ایران تا پایان سال ۹۶ از مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن فراتر رفته و برآوردها از افزایش چند براربری در سال قبل است.

نبی‌الله خون‌میرزایی در حاشیه بازدید از مزرعه پرورش ماهی قزل آلا نیمه متراکم وابسته به شرکت تعاونی چند منظوره نیاک آمل در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این میزان تولید در مقایسه با ۴۰ سال گذشته پیش از انقلاب بیش از ۴۰ برابر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه افزایش تولید با توجه به شعار امسال که رونق تولید نامگذاری شده در اولویت وهدفگذاری سازمان شیلات نیز قرارگرفته است، ادامه داد: هم اکنون میزان تولید ونیز صید آبزیان در کشور متناسب با برنامه ششم توسعه و اهداف پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد، که هنوز آمار مربوط به میزان تولید آبزیان کشور در سال ۹۷ نهایی نشده و با جمع بندی آخرین برداشت ماهیان سردآبی، گرم آبی ودریایی اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان شیلات ایران گفت، که برای سال ۹۸ میزان تولید را بیش از برنامه پیش بینی شده خواهیم رساند تا بتوانیم سرانه مصرف درکشور افزایش یابد.

خون میرزایی، سرانه مصرف ماهی به ازای هر شهروند ایرانی حدود ۱۱ کیلوگرم واین میزان را پایین‌تر ازاستانداردها اعلام کرد وگفت: البته این سرانه در استان مازندران با توجه به موقعیت ممتاز شیلاتی این استان حدود ۴ تا ۵ کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد، با افزایش مزارع پرورش ماهی وحجم تولید در واحدهای سطح ونیز توسعه آبزی پروری درکشور، سرانه مصرف ماهی تا پایان امسال، افزایش حداقلی خواهد داشت.


معاون وزیرجهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران همچنین به جایگاه مهم مازندران درتولید شیلاتی کشور اشاره کرد وادامه داد، مازندران اکنون قطب فعالیت‌های پیش تولید، تولید و پس از تولید و درمجموع دربرگیرنده فعالیت‌های مختلف وتنوع شیلاتی در کشور است.

خون میرزایی اضافه کرد، که به واسطه شرایط اقلیمی درمازندران، مزیت پرورش ماهیان سردآبی، گرم آبی فعال است و از چند سال قبل نیز پرورش وتولید میگو نیز دراین استان آغاز شده است.
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار