سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

برگزاری همایش عفاف وحجاب دراداره کل شیلات مازندران

تاریخ: 08:27:04 1398/04/18 بازدید: 1436
 برگزاری همایش عفاف وحجاب دراداره کل شیلات مازندران

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران،اهميت حجاب و پوشش اسلامي تا جايي است که خداوند متعال در بسياري از سوره‌های قرآن از آن به‌عنوان يک ضرورت ياد می‌کند.. در اسلام، حجاب مانع گمراهي و خودنمایی و حافظ حرمت و آداب عفت حيا است. هدف اسلام از حجاب آن است که زن مسلمان با فراغت کامل بتواند وظايف و رسالت اساسي خويش را انجام دهد که حفظ نسل انسان، پرداختن به شئون خانه و خانه‌داری، تربيت کودک و اهمیت‌دادن به آن است. دين مبين اسلام حجاب را به‌عنوان عامل مهم حفظ و اعتلای شخصيت فردي و تحکیم بنيان خانوادگي، عفت و اخلاق اجتماعي بر زن واجب فرموده است.

درهمین راستا وبه مناسبت هفته عفاف وحجاب باحضور مدیرکل و کارکنان شیلات مازندران همایشی درسالن اجتماعات این اداره کل دربابلسر برگزارشد که دکترحلیمی استاد دانشگاه بااستناد به آیات وروایات گفت: حجاب درنظام اسلامی جنبه التزامی ودرونی دارد و یک امری قلبی است و باتوجه به فوایدی که دارد افراددرنظام اسلامی خودرا ملزم به رعایت آن می دانند.
وی درادامه به سوابق حجاب درادوارگذشته وازجمله دردوره ساسانی هم اشاره داشت وافزود: هرچند نظامهای سیاسی می توانند به صورت اجبار حجاب رادرجامعه برقرارنمایند ،اما همانطوریکه همه به صورت التزام  نظم رادرجامعه رعایت می نمایند ،حجاب نیز به عنوان یک موضوع اجتماعی به دلیل فوایدی که هم برای خود فردو هم اجتماع دارد می تواند هم به صورت اجبارو هم التزام رعایت و اجراگردد
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار