سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: پنجشنبه 30 فروردین 1403

برگزاری کارگاه آموزشی شیوه  طبخ 10 نوع غذا  باماهی درشهرستان میاندرود

تاریخ: 11:29:31 1398/04/23 بازدید: 1166
 برگزاری کارگاه آموزشی شیوه  طبخ 10 نوع غذا  باماهی درشهرستان میاندرود

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران عباس صادقی رﺋیس اداره شیلات شهرستانهای ساری ومیاندرودگفت:

امروزه ثابت شده است که مصرف ماهی و آبزیان به علت داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده خاصی به نام «امگا ـ 3»، در پایین آوردن چربی های نامطلوب خون تأثیر مهمی دارد، همچنین در حفظ تعادل فشار خون و نگهداری آن در حد مناسب مؤثر است.
وی درادامه افزود:
گروهی از مواد غذایی که تأثیر مهمی در سلامت انسان و پیشگیری از بیماری ها دارند، ماهی و آبزیان هستند. این مواد غذایی مفید که دارای ارزش تغذیه ای بسیار بالایی هستند، چنانچه به مقدار کافی یعنی هفته ای 2 تا 3 بار در برنامه غذایی افراد گنجانده شوند در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها و حتی کنترل و کمک به بهبود عوارض و اختلالات مختلف، اثرات مهمی خواهند داشت اما نوع تغذیه، تأثیر مهمی در سلامت یا بیماری انسان دارد. همان گونه که تغذیه صحیح می تواند انسان را از گزند بیماری ها مصون نگه دارد و سلامت انسان را تأمین کند، تغذیه نامناسب نیز می تواند موجب ابتلای انسان به بسیاری از اختلالات ناگوار و مهلک بشود.
لذا شیوه طبخ نیز اهمیت بسیار بالایی در حفظ امگا3 دارد. به عبارت دیگر، خوردن حجم بالایی از مواد غذایی مختلف حاوی امگا3 که به خاطر شیوه پخت نادرست، خاصیت خود را از دست داده اند هیچ فایدهای برای بدن نخواهد داشت.
درهمین راستا شیلات مازندران باهماهنگی اموربانوان فرمانداری شهرستان میاندرود  برای ترویج فرهنگ مصرف آبزیان ،دوره طبخ ماهی رابااستفاده از مربی مجرب سرکارخانم محمود جانلو درشهرستان میاندرود اجرانموده که دراین دوره حدود40 نفرازبانوان شاغل ادارات و نیز خانه دار باشیوه طبخ 10 نوع غذاشامل: آش ماهی،پلو ماهی باکلم برگ، خوراک با ماهی کیلکا،سالادباماهی توپی، ماکارونی ماهی ،سالاد ماهی بابادمجان ، فسنجان ماهی ،مسمی ماهی ،خورشت هلی غرو باماهی، سیب زمینی باماهی آشنا شدند.

دراین دوره آموزشی که  فرماندارشهرستان ،رﺋیس آموزش وپرورش،محیط زیست واعضای شورای شهر وسایر مسولین  درآن حضوریافتند ،  آقای غلامیان فرماندارشهرستان طی سخنانی کوتاه ضمن تشکرازتلاش شیلات مازندران ازبرگزاری دوره وترویج فرهنگ مصرف ماهی ،آنرا گام مهم در ایجاد سلامتی درجامعه دانست چرا که اهمیت مهم مصرف ماهی در جامعه ایجاد سلامتی وشادابی است .وی درادامه  برضرورت استمرار این قبیل آموزشها دردستگاههای اجرایی برای بانوان شاغل هم تاکید کرد
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار