سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: جمعه 31 فروردین 1403

مدیرکل شیلات در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی مازندران خبر داد: استفاده از ظرفیت‌ جهاد دانشگاهی در پروژه‌های شیلات مازندران

تاریخ: 08:09:04 1398/06/04 بازدید: 455
 مدیرکل شیلات در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی مازندران خبر داد:  استفاده از ظرفیت‌ جهاد دانشگاهی در پروژه‌های شیلات مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: از ظرفیت‌ جهاد دانشگاهی در پروژه‌های شیلات مازندران بهره خواهیم گرفت.

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران ، ولی‌الله محمدزاده در نشستی با رئیس جهاد دانشگاهی مازندران و بازدید از دفتر ایسنا ضمن گرامیداشت هفته دولت با بیان اینکه ایسنا تلفیقی از قشر پر جنب و جوش و علمی جامعه دانشجویان است که مزیت عالی در عرصه های علمی و پژوهشی محسوب می شود، اظهار کرد: خبرگزاری دانشجویان تحت پوشش مجموعه‌ای است که تفکر جهادی الویت آن ها بوده و دغدغه توسعه استان را دارد.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی یک مجموعه علمی عملیاتی است، تصریح کرد: این نهاد با دارا بودن خبرگزاری ایسنا و به کارگیری دانشجویان کارکردی واقع گرا گرفته و به ثبت پروژه های علمی دستگاه های مختلف در جامعه با انتشار نتایج آثار پرداخته و در راستای لمس این نتایج در بهبود زندگی مردم تلاش می کند.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه ظرفیت شیلاتی یکی از مزیت‌های استان است، گفت: مازندران در سال 97 بالغ بر 104 هزار و 700 تن اعم از آبزیان پرورشی و دریایی تولید و صید داشته است.



محمدزاده با اشاره اینکه 12 هزار نفر به صورت مستقیم مشغول کار هستند و تقریبا 40 هزار نفر از این محل ارتزاق می‌کنند، افزود: توسعه شیلات جزء مصادیق اقتصاد مقاومتی است و با توجه به مزیت خوبی که استان دارد، منافع ملی کشورها ایجاب می‌کند که توسعه آبرزی پروری در دریا انجام شود.

وی با اشاره به اینکه آبزی پروری در دریا از سال 85 کلید زده شد، خاطرنشان کرد: جهت‌گیری شیلات باید به سمت دریا سوق دهیم و هر گونه فعالیت شیلاتی ابتدا باید با مبانی و برنامه اقتصادی طرح آن مکتوب شود.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه امسال تعداد قفس فعال در استان از 50 عدد عبور می‌کند، بیان کرد: ماهیان پرورش یافته در قفس صادرات محور هستند و ما به دنبال بومی‌‌سازی قفس‌ها و برندسازی ماهیان پرورشی هستیم.

محمدزاده اظهار کرد: چشم‌انداز شیلات مازندران را روشن است و با هماهنگی محیط زیست استان، بحث ماهیان خاویاری در سواحل و پرورش ماهی در قفس مورد توجه است.

وی گفت: اداره کل شیلات مازندران آمادگی دارد از ظرفیت جهاد دانشگاهی این استان در پروژه‌های شیلاتی استفاده کند.

مدیرکل شیلات مازندران افزود: مزارع کنار ساحل تاثیر خوبی در کیفیت گوشت ماهیان دارد و از 125  مزرعه در سطح کشور  25 مزرعه در مازندران فعال است و این استان 54 درصد تولید شیلات کشور را به خود اختصاص داده است.

آمادگی کامل جهاد دانشگاهی مازندران در توسعه شیلات مرکز استان

واحد عبدالهیان رییس جهاد دانشگاهی مازندران نیز در ادامه این نشست گفت: بحث پرورش ماهی در قفس بیشتر در غرب مازندران متمرکز شده است و علیرغم استعداد و ظرفیت منطقه مرکزی استان این نواحی هنوز شکوفا نشده است.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی با وجود موانع و مشکلات این آمادگی را دارد تا با همکاری شیلات برای توسعه آبزی‌پروری در این مناطق ورود جدی داشته باشد
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار