سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

عبدالحی ،معاون توسعه آبزی پروری شیلات ایران اعلام کرد:ایران تولید 16درصد از قزل آلای جهان را بر عهده دارد.

تاریخ: 13:03:33 1394/11/06 بازدید: 489
عبدالحی ،معاون توسعه آبزی پروری شیلات ایران اعلام کرد:ایران تولید 16درصد از قزل آلای جهان را بر عهده دارد.
 













عبدالحی تصریح کرد:براساس برنامه ششم توسعه پیش‌بینی  تولیدات آبزی پروری در کشور حدود 800هزار تن می باشد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان مازندران،حسینعلی عبدالحی صبح امروز در کمیسیون مقدماتی آبزی پروری کشور که با حضور مسئولان شیلات کشور در سالن اجتماعات متل بانک ملی بابلسر برگزار شد، با بیان اینکه از زمان بعد از انقلاب  آبزی‌پروری از درصد رشد بالایی برخوردار بوده است، اظهار کرد: در حوزه کشاورزی بالاترین رشددربخش آبزی پروری بوده است.
وی رشد جهانی آبزی پروری را هشت درصد دانست و گفت: سهم ایران در این بخش 13درصد بود که تولیدانواع ماهیان ومیگودر10ماهه امسال به حدود410هزارتن رسیده است.
عبدالحی خاطرنشان کرد:درمدت مشابه پارسال 370هزارتن انواع ماهیان سردابی،گرم آبی ومیگودرکشورتولیدشده است.
وی تصریح کرد:پرورش میگووماهیان گرم آبی وسردآبی در19هزارواحدودربیش از50هزارهکتارانجام می پذیرد.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران، درادامه با اشاره به اینکه  حدود60درصدماهی پرورشی گرم آبی،38 درصدماهیان سردآبی بوده است،افزود:مابقی پرورش میگومی باشد.                                   
عبدالحی با اشاره به برنامه ششم توسعه پیش‌بینی  تولیدات آبزی پروری در کشور را حدود 800هزار تن دانست و افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه، عمده برنامه آبزی پروری در کشور در حوزه آب شور به بحث پرورش ماهی در قفس و میگو اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه در بحث ماهیان گرم آبی باید از تکنولوژی نوین استفاده کنیم، به تولید و افزایش گونه آمور در کشور تاکید کرد و گفت: تولید این گونه ماهی می‌تواند بهره‌وری خوبی داشته باشد. 
 معاون آبزی پروری سازمان شیلات با تاکید به اینکه در بحث تولید تخم قزل‌آلا و بچه ماهی خودکفا شویم، بیان کرد: کشور ایران 16درصد تولید قزل آلا بازار جهانی را بر عهده دارد.
وی با تاکید بر اینکه مراکزی که توان تولید تخم مولد را دارند، اقدام به تولید کنند،افزود: تصمیم گرفتیم کلاردشت را در بحث تولید مولد فعال کنیم.
عبدالحی به اهمیت استفاده ازآب شیرین برای پرورش ماهیان درکشوراشاره کرددواظهارداشت: پرورش وتولیدماهی قزل آلا وخاویاری درقفس رویکردجدی شیلات ایران است که مورد حمایت قرارمی گیرد.                 
این مقام مسئول همچنین با اشاره به تعامل با کشورهای دیگر در بحث آبزی پروری بیان کرد: استفاده از کارشناسان خارجی و نهادهای بین‌المللی موجب توسعه و به‌روز شدن اطلاعات ما در این بخش شده است.

Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار