سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

دکتررستمی،سرپرست اداره کل شیلات مازندران خبرداد:تولید حدود100هزارتن آبزیان درمازندران

تاریخ: 22:36:46 1394/11/06 بازدید: 339
دکتررستمی،سرپرست اداره کل شیلات مازندران خبرداد:تولید حدود100هزارتن آبزیان درمازندران






خبرگزاری فارس: افزایش 50 درصدی تولید ماهیان خاویاری در مازندران


رستمی با اشاره به   تولید حدود100هزارتن آبزیان درمازندران خاطرنشان کرد: پیش‌بینی تولید ماهیان پرورشی در سطح استان بیش از70هزار تن است،


به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات مازندران، دکتررستمی امروز در حاشیه کمیسیون مقدماتی آبزی‌پروری کشوردر بابلسر اظهار کرد: مازندران یکی از استان‌هایی است که باحدود100هزارتن تولیدآبزیان وهمچنین در بخش تولید آبزی‌پروری باتولیدبیش از70هزارتن مقام نخست کشور را دارد و حدود 20 درصد از تولیدات آبزی‌پروری در مازندران صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تاکنون حدود 7 هزار تن ماهیان گرم آبی به کشور عراق صادر شده است.

حسینعلی رستمی با اشاره به اینکه رویکرد شیلات استان توسعه آبزی‌پروری است، افزود: ماهی به عنوان غذایی سالم و سرشار از پروتئین بوده و تمام تلاش ما افزایش استفاده از سرانه مصرف ماهی در سبد خانوارهاست.

سرپرست شیلات مازندران با بیان اینکه در بحث پرورش ماهی باید از افراد متخصص با دانش و تکنولوژی روز دنیا استفاده کرد، افزود: با این امر می‌توانیم راندمان تولید در استان را افزایش دهیم.

رستمی با اشاره به   تولید حدود100هزارتن آبزیان درمازندران خاطرنشان کرد: پیش‌بینی تولید ماهیان پرورشی در سطح استان بیش از70هزار تن است،

سرپرست اداره کل شیلات مازندران با اعلام اینکه برای نخستین‌بار توانستیم تولید خاویار پرورشی را به 830 کیلوگرم و گوشت خاویار را به 650 تن در سطح استان برسانیم، تصریح کرد: میزان تولید ما در بحث گوشت و خاویارپرورشی نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی شده است تا پایان برنامه ششم توسعه میزان تولید گوشت ماهیان خاویار ی پرورشی رابه 4000تن و17تن خاویارپرورشی در سطح استان برسانیم.

رستمی با اشاره به بحث پرورش ماهی در قفس، بیان کرد: در سفر هیأت محترم دولت به مازندران مصوب شد 6 بندر حمایت از پرورش ماهی در قفس در سطح استان ایجاد شود که در حال حاضر مطالعات اولیه انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده با شروع فعالیت بنادر اقدامات دیگر در این باره انجام شود.

سرپرست شیلات مازندران با بیان اینکه در حال حاضر 20 قفس در حال بهره‌برداری در سطح استان داریم، گفت: 40 قفس نیز در حال نصب است که با نصب این تعداد تا پایان امسال تعداد ماهیان پرورشی در قفس به 60 عدد می‌رسد.

رستمی در پایان ابراز امیدواری کرد میزان تولیدات ما در بحث پرورش ماهی در قفس 500 تن تولید خواهد بود که گام موثری برای تولید است.

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار