سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

عبدالحی،معاون توسعه آبزی‌پروری شیلات کشور خبر داد:افزایش تولید ماهیان خاویاری پرورشی به 10 هزار تن/ نروژی‌ها و فرانسوی‌ها در آبزی‌پروری کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند.

تاریخ: 23:01:09 1394/11/06 بازدید: 265
عبدالحی،معاون توسعه آبزی‌پروری شیلات کشور خبر داد:افزایش تولید ماهیان خاویاری پرورشی به 10 هزار تن/ نروژی‌ها و فرانسوی‌ها در آبزی‌پروری کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند.
معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه تولید ماهیان خاویاری 10 هزار تن افزایش می‌یابد، گفت: سه طرح بزرگ پرورش ماهیان خاویاری در کشور در دست اجرا است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان مازندران،حسینعلی عبدالحی  امروز در حاشیه کمیسیون مقدماتی آبزی‌پروری کشور  در بابلسر با بیان اینکه این کمیسیون به منظور بحث و تبادل نظر درباره نقاط ضعف، قوت و تهدیدهای تولید آبزیان برگزار شده است،اظهار کرد: در این کمیسیون میزان عملکرد و تولید آبزیان استان‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته و راهکارهای لازم به منظور ارتقا و تولید گونه‌های مناسب مورد هم‌اندیشی قرار می‌گیرد.

معاون توسعه آبزی‌پروری شیلات کشور با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی انجام شده سعی شد، تولید ماهیان خاویاری را به 10 هزار تن افزایش دهیم، گفت: در حال حاضر سه طرح بزرگ در سطح کشور در دست اجرا است که با اجرای این سه طرح تا بیش از 6 هزار تن ماهی خاویاری تولید می‎شود و با برنامه‌ریزی که انجام شده است، بیش از پنج هزار تن از تولید این نوع ماهی در مازندران خواهد بود.

عبدالحی تعداد مزارع فعال پرورش ماهیان خاویاری در سطح کشور را حدود 50 مزرعه دانست و افزود: پیش‌بینی‌ها بر این است تا چند ماه آینده رقم خوبی در بحث پرورش ماهیان خاویاری داشته باشیم و با توجه به اینکه صید ماهیان خاویار در سطح دریا ممنوع شده است سعی می‌کنیم خاویار را از طریق پرورشی ترویج دهیم.

وی با اشاره به پرورش ماهی در قفس گفت: براساس برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی تولید حدود 200 هزار تن پرورش ماهی در قفس پیش‌بینی شده است که برای تولید این نوع ماهیان از شرکت‌های بزرگ استفاده می‌شود تا توان سرمایه‌گذاری و شرایط ریسک‌پذیری ایجاد شود.

معاون توسعه آبزی‌پروری شیلات کشور با اعلام اینکه در حال حاضر برای حدود 3 هزار تن پرورش ماهی در قفس موافقت اصولی صادر شد، اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است در سال آینده رشد چشم‌گیری در این بخش داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته سه قفس از نروژ خریداری شد و در بندر آفتاب نصب شده است، بیان کرد: دو مرکز تکثیر ماهیان دریایی در قشم توسط بخش خصوصی برای تولید ماهیان پرورشی ایجاد شده است.

عبدالحی در پاسخ به اینکه آیا ماهیان دریای خزر آلوده است یا خیر، تصریح کرد: تاکنون همکاران ما در گروه تحقیقات اطلاعاتی درباره آلودگی ماهیان گزارش نداده‌اند.

معاون توسعه آبزی‌پروری شیلات کشور همچنین با بیان اینکه متوسط سرانه مصرف ماهی در کشور ما 9 کیلوگرم است، گفت: متوسط مصرف سرانه مصرف ماهی در دنیا 19 کیلوگرم است و برنامه‌ریزی ما این است در برنامه ششم توسعه سرانه مصرف در کشور را به 14 کیلوگرم افزایش دهیم.

عبدالحی با بیان اینکه در 13 اسفند که به روز نروژ معروف است، از مسئولان شرکت‎های نروژی دعوت شده است تا در ایران سرمایه‌گذاری کنند،بیان کرد: این اتفاق بزرگی است و با دعوت از شرکت‌‌های داخلی و خارجی انجام می‌شود.

حسینعلی عبدالحی همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت‌های فرانسوی برای سرمایه‌گذاری در بخش اصلاح نژاد قزل‌آلا خبر داد و گفت: در حال حاضر این تفاهم‌نامه در سفر رئیس‌جمهور به پاریس توسط وزیر جهاد کشاورزی در مرحله تبادل نظر قرار دارد.

معاون توسعه آبزی‌پروری شیلات کشور در پایان از برپایی نمایشگاه بین‌المللی در تهران در حوزه شیلات برای سال آینده خبر داد.
پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار