سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: سه شنبه 18 اردیبهشت 1403

دکتررستمی،مدیرکل شیلات مازندران اعلام کرد:کاهش 48 درصدی صیدماهیان استخوانی در مازندران

تاریخ: 16:58:25 1394/12/15 بازدید: 582
دکتررستمی،مدیرکل شیلات مازندران اعلام کرد:کاهش 48 درصدی صیدماهیان استخوانی در مازندران















به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات  استان مازندران،مدیر کل شیلات مازندران در حاشیه آغاز عملیات مبارزه و برخورد با قاچاقچیان صید و صیادی در سواحل دریای خزر گفت : از زمان صید تا کنون یک هزارو 300 تن انواع ماهی استخوانی صید شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 48 درصد کاهش را نشان می دهد.                                                                                                                                                                                                                                

حسینعلی رستمی افزود : به دلیل شرایط نامساعد جوی و محدودیت های روش صید پره از20مهرتااواسط آذر کمترین صید را از گونه ماهی کفال داشته ایم.

دکتررستمی اضافه کرد: پارسال دو هزار و 460 تن انواع ماهی در این مدت صید شده بود که یک هزار و 495 تن آن مربوط به گونه کفال بوده است.

وی با اشاره به اینکه در فصل صید امسال فقط 364 تن گونه کفال صید شده است، اظهار داشت: از آنجاییکه کفال بیشترین میزان صید ماهیگیران مازندرانی در فصل پاییز و اوایل زمستان را تشکیل می دهد ، صید این گونه ماهی را از دست داده ایم.

 

این مقام مسئول ادامه داد:تا کنون بیشترین مقدار صید ،ماهی سفید بوده است و از ماه بهمن به بعد ماهی سفید در صدر صید قرار می گیرد.
وی تصریح کرد:کفال ،سفید و کپور مهمترین گونه های ماهیان استخوانی دریای خزر هستند.

حسینعلی رستمی از آغاز صید ماهیان تخم گذار در شش رودخانه شیلاتی استان مازندران خبر داد و گفت: این ماهیان برای تکثیر نیمه مصنوعی صید می شوند.

مدیرکل شیلات مازندران اظهارداشت :رها سازی به صورت طبیعی و به روش شیل گذاری (رها کردن ماهیان مولد در مناطق مشخصی از رودخانه های شیلاتی) در هشت رودخانه شیلاتی استان نیز بزودی آغازمی شود.

Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار