سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

دکتررستمی،مدیرکل شیلات مازندران اعلام کرد:تولید65 میلیون قطعه بچه ماهی سفید در مازندران

تاریخ: 20:49:04 1395/03/11 بازدید: 694
 دکتررستمی،مدیرکل شیلات مازندران اعلام کرد:تولید65 میلیون قطعه بچه ماهی سفید در مازندران














"افزایش 14 میلیون قطعه‌ای بچه ماهیان سفید"

 به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات مازندران،دکتررستمی مدیرکل شیلات مازندران اظهارداشت:

امسال جهت حفظ وبازسازی نسل ماهیان سفیددریای خزر،حدود 65 میلیون قطعه بچه ماهی در مرکز شهید رجایی تولید شده که نسبت به سال قبل 14 میلیون قطعه افزایش داشته است.

حسینعلی رستمی درادامه گفت:برای بیست و نهمین سال پیاپی عملیات رها سازی بچه‌ ماهی سفید در مرکز پرورش ماهی شهید رجایی در راستای بازسازی ذخایر آبزیان دریایی به خصوص ماهی سفید که از گونه‌های اقتصادی دریای مازندران استدر رودخانه‌های استان آغازشده است.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان این مطلب که کمیته رهاسازی با توجه به شرایط رودخانه‌های غرب استان تصمیم به رهاسازی 50 درصد این بچه ماهی ها در رودخانه های غرب استان گرفته است، خاطرنشان کرد: این بچه ماهی‌ها با توجه به ظرفیت‌های هر رودخانه در 22 رودخانه استان رها سازی خواهند شد و امیدواریم طی 2 تا 2 و نیم ماه آینده و پیش از گرم شدن آب رودخانه و مناسب بودن شرایط رهاسازی انجام شود.

این مقام مسئول در باره شیل گذاری نیز اظهارکرد: در 8 رودخانه مازندران تعداد 9 واحد شیل گذاری انجام شده است و علاوه بر آن در 2 استخر علاوه بر تکثیر طبیعی ماهی سفید در سال جاری برای اولین بار به تکثیر ماهی کپور نیز اقدام شده است.

دکتررستمی با بیان  اینکه در سال جاری به دلیل اینکه در دو مقطع زمانی رودخانه هایی که در آنها شیل گذاری شده بودند سیلابی شده‌اند، اظهارکرد: با وجود پیش بینی 15 میلیون قطعه بچه ماهی 11 میلیون قطعه و علاوه بر آن نیز 900 هزار قطعه نیز ماهی کپور برای اولین بار تکثیر طبیعی تولید شده است.

مدیرکل شیلات مازندران با ابراز امیدواری درباره افزایش سطح تکثیر بچه ماهی ها به 100 میلیون قطعه بیان کرد: با افزایش سطح تکثیر به 100 میلیون قطعه در سال های آتی شاهد خبرهای خوشی در رونق اقتصادی صیادان استان خواهیم بود، همچنین ایجاد تنوع در تکثیر نیز می تواند در ایجاد رونق اقتصادی جامعه صیادی مثمر ثمر باشد.

Image result for ‫رهاسازی 65میلیون بچه ماهی سفید‬‎

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار