سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: شنبه 15 اردیبهشت 1403

دکتررستمی ،مدیرکل شیلات مازندران مطرح کرد:تسهیل در تولید با تشکیل ستاد توسعه آبزی‌پروری/توسعه آبزی‌پروری و پرورش ماهی در قفس پروژه مهم اقتصادی

تاریخ: 12:50:42 1395/04/14 بازدید: 274
دکتررستمی ،مدیرکل شیلات مازندران مطرح کرد:تسهیل در تولید با تشکیل ستاد توسعه آبزی‌پروری/توسعه آبزی‌پروری و پرورش ماهی در قفس پروژه مهم اقتصادی









دکتررستمی،تصریح کرد:ستادتوسعه آبزی پروری برای تسهیل درتولیدباحمایت دکترفلاح استاندار مازندران تشکیل شده است.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: باید زمینه مناسب برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف شیلاتی فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان مازندران، مدیرکل شیلات مازندران اظهارکرد: با توجه به شرایط اقلیمی کشور و کاهش بارندگی طی سال‌های اخیر، سیاست دولت در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در زمینه بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های موجود، با هدف جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب شیرین در کشاورزی، متمرکز شده است.

وجود منابع دریایی عظیم در شمال و جنوب کشور و انجام مطالعات مقدماتی ظرفیت‌سنجی توسط شرکت رفا نروژ به‌منظور پرورش ماهی در قفس‌های دریایی؛ در زمینه اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری، ستاد توسعه آبزی‌پروری استان، پرورش ماهی در قفس‌های دریایی به ریاست فلاح استاندار مازندران، دبیری اداره کل شیلات مازندران و عضویت مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان با هدف بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های موجود با رویکرد ارتقای تولید به‌ویژه محصولات صادرات محور و ایجاد بازارهای جدید تشکیل شد.

نخستین جلسه ستاد با حضوردکتر صالحی، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، دکترفلاح استاندار مازندران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در محل استانداری مازندران تشکیل شد که در این جلسه مشکلات و مسائل مرتبط با پرورش ماهی در قفس‌های دریایی و توسعه این فعالیت مورد بررسی قرار گرفت.

با توجه به اهمیت موضوع، جلسات این ستاد هر دو هفته یک‌بار و با ریاست رازجویان، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای و قائم مقام ستاد توسعه آبزی‌پروری استان و دبیری اداره کل شیلات در محل استانداری برگزار می‌شود.

مدیرکل شیلات مازندران ، با بیان اینکه ۳هزار و ۲۵۰ مرکز آبزی‌پروری در مازندران فعالیت دارد، اظهار کرد: سالانه بیش از ۷۳ هزار تن میزان تولید مراکز آبزی‌پروری در مازندران بوده و از این لحاظ رتبه برتر را در کشور به خود اختصاص داده است.

حسینعلی رستمی با بیان اینکه بیش از ۶ هزار نفر در استان به‌طور مستقیم در بخش‌های مختلف آبزی‌پروری مشغول فعالیت هستند، گفت: شیلات مازندران چهار سال اخیر رتبه نخست آبزی‌پروری و مقام دوم در تولید ماهیان سردآبی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با توجه به محدودیت آب شیرین در کشور، رویکرد شیلات در پرورش آبزی‌پروری به استفاده از آب شور قرار گرفته است.

این مقام مسئول بابیان اینکه توسعه آبزی‌پروری و پرورش ماهی درقفس یکی از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات ایران است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال در مازندران در زمینه پرورش ماهی در قفس ۵هزار تن تولید شود.

دبیر ستاد توسعه آبزی‌پروری استان تصریح کرد: باید در زمینه مناسب برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف شیلاتی ازجمله پروژه‌های پرورش ماهی در قفس‌های دریایی و ماهیان خاویاری برای سرمایه‌گذاران فراهم شود.

مدیرکل شیلات مازندران در پایان با بیان اینکه با تشکیل ستاد به‌دنبال تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بودیم، افزود: ستاد توسعه آبزی‌پروری برای تسهیل در تولید با حمایت استاندار مازندران تشکیل شده است.

 

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار