سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: جمعه 14 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکید کرد:پرورش میگو نیازمند برنامه ای جامع و اصولی با مشارکت و اهتمام همه دستگاهای مسئول است.

تاریخ: 22:33:23 1399/08/11 بازدید: 484
استاندار مازندران در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکید کرد:پرورش میگو نیازمند برنامه ای جامع و اصولی با مشارکت و اهتمام همه دستگاهای مسئول است.
احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به اینکه میانکاله یک سرمایه جهانی در بخش محیط زیست می‌باشد و باید محافظت شود، تصریح کرد: با اولویت قرار دادن پرورش و توسعه ماهیان خاویاری می‌توانیم از این نعمت بعنوان یک جایگزین مناسب برای نفت در اقتصاد استفاده نماییم.

حسین زادگان به ظرفیت بالای استان در این راستا اشاره کرد و افزود: تحقق این مهم نیازمند برنامه یی جامع و اصولی با مشارکت و اهتمام همه دستگاه‌های مسئول هستیم.

حسن اسحاقی، مدیرکل شیلات استان مازندران نیز در این جلسه با اشاره به بیش از ٨١ هزار تن تولید انواع گونه‌ها و آبزیان پرورشی در استان مازندران طی سال گذشته؛ با بیان این که در تلاش هستیم  این میزان را در سال ۹۹ به ۱٠٠هزار تن برسانیم، اظهار نمود: یکی از برنامه‌های جهش تولید در استان پرورش میگو است که با تمهیدات استاندار مازندران در صدد هستیم با استفاده بهینه از اراضی بلااستفاده در شرق مازندران، پرورش میگو که یک گونه استراتژیک و بازار پسند می‌باشد را در سطح استان پرورش و توسعه بدهیم.

وی افزود: با توجه به اینکه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان موضوع احداث سایت میگو در دستور کار ویژه این کارگروه قرار دارد در نظر داریم با استفاده از ۵۰۰ هکتار از اراضی بلااستفاده در شرق مازندران و مطالعات و بررسی هایی که توسط شرکت سامان آبراه صورت گرفته است این سایت را راه اندازی نماییم.

مدیرکل شیلات مازندران، گفت: در تلاش هستیم با اجرای عملیات ورودی آب، احداث سایت میگو را که در ایجاد اشتغال در مازندران اثربخش می‌باشد به بهترین نحو ممکن عملیاتی کنیم چراکه در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی موثر است.
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار