سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی  استاندار مازندران گفت: صنعت صید ماهی مازندران باید به سمت صادرات سوق یابد

تاریخ: 17:43:07 1399/10/07 بازدید: 576
خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی  استاندار مازندران گفت:  صنعت صید ماهی مازندران باید به سمت صادرات سوق یابد

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با اشاره به اینکه توسعه هر بخش اقتصادی در گرو صادرات است ، گفت : صنعت ماهیگیری و صید مازندران باید به سمت صادرات سوق یابد.

حسن خیریانپور امروز در مراسم واگذاری بندر صیادی بابلسر به بخش خصوصی افزود : واگذاری بندر بابلسر باید زمینه ساز ارتقا و کیفی سازی صنعت ماهیگیری و صید باشد.

وی بر لزوم ارتقا میزان صید و تولید ماهی در مازندران تاکید کرد و گفت: بیش از هر چیزی باید نگاه صنعت ماهیگیری به سمت صادرات باشد زیرا توسعه این صنعت در گروه بازارهای گسترده‌تر و درآمد ارزی است.

معاون استاندار مازندران شیلات و آبزیان را ظرفیت مهم اقتصادی استان برشمرد و ادامه داد: یکی از برنامه‌های جهش تولید افزایش تولید و صید ماهی است که باید از جهت کمی و کیفی میزان استحصال فرآورده‌های آبزیان را در سطح استان افزایش دهیم.

خیریانپور به رشد ۱۱ درصدی پرورش و صید ماهی در مازندران اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۰۶ هزار تن ماهی در مازندران تولید شد که طبق برنامه ریزی و پیش بینی امسال به حدود ۱۱۵ هزار تن خواهد رسید.

وی این میزان تولید را نیازمند یافتن بازارهای بیشتر و همچنین فرهنگ سازی برای مصرف ماهی دانست و افزود: در کنار نگاه تجاری و صادراتی باید فرهنگ غذایی داخلی را نیز به سمت مصرف ماهی سوق و هدایت کرد.

معاون اقتصادی استاندار مازندران مهم‌ترین اتفاق در حوزه شیلات مازندران را راه اندازی پایانه صادراتی ماهیان خاوریاری دانست و افزود: این پایانه از لحاظ فیزیکی پیشرفت ۹۵ درصدی دارد و می‌تواند به عنوان یک محرک اصلی صادراتی برای صنعت صید مازندران به کشورهای همسایه باشد.

این مسئول همچنین بر لزوم نوسازی کمی و کیفی سازی بنادر و اسکله‌های صیادی، تجهیزات صید در استان تاکید کرد و گفت: خصوصی سازی و تزریق منابع بخش خصوصی در صورت مدیریت سالم می‌تواند تکان بزرگی به صنعت صید استان بدهد.

وی همچنین بر حرکت به سمت کیفی سازی صنعت بسته بندی ماهی تاکید و اعلام آمادگی کرد که دولت تمامی تسهیلات زیرساختی و همچنین تسهیلات تشویقی را برای این بخش فراهم کرده است.

بندر صیادی بابلسر صبح امروز یکشنبه به عنوان نخستین بندر ماهی گیری مازندران به طور رسمی و به مدت یک سال به بخش خصوصی و اتحادیه کلیکا واگذار شد. 

Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار