سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

همزمان با بازدید سرزده جانشین مدیر کل و معاون آبزی پروری شیلات مازندران، پنجمین مرحله رها سازی بچه ماهی آزاد دریای خزر انجام پذیرفت.

تاریخ: 12:15:08 1400/08/18 بازدید: 481
 همزمان با بازدید سرزده جانشین مدیر کل و معاون آبزی پروری شیلات مازندران، پنجمین مرحله رها سازی بچه ماهی آزاد دریای خزر انجام پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران،همزمان با بازدید سرزده  محمد مهدی عباس زاده جانشین مدیر کل و معاون آبزی پروری شیلات مازندران، پنجمین مرحله رها سازی بچه ماهی آزاد دریای خزر انجام پذیرفت.
این رها سازی با حضور رئیس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شهید باهنر کلاردشت،روسای اداره شیلات تنکابن و رامسر، گروه توسعه ماهیان آب شیرین ستاد استان ،فرمانده پایگاه یگان حفاظت منابع آبزیان تنکابن  و در رودخانه چشمه کیله صورت گرفت .
جانشین مدیر کل و معاون آبزی پروری در این باره گفت:با عنایت به اینکه باز سازی وحفاظت از ذخایر ژنتیکی گونه‌های ارزشمند دریای خزر یکی از وظایف سازمانی شیلات مازندران می‌باشد ، از این رو همه ساله در زمان مهاجرت ماهی آزاد دریای خزر اکیپ صید مولدین این گونه در حاشیه رودخانه چشمه کیله مستقر تا مولدین را صید و برای تکثیر به مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شهید باهنر کلاردشت منتقل کنند . پس از تکثیر و پرورش بچه ماهی تا رسیدن به وزن مناسب اقلامم به رهاسازی در رودخانه‌های شاخص نظیر چشمه کیله و سردآبرود می‌نمایند که ماحصل تکثیر و پرورش در سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ بیش از ۳۴ هزار قطعه بچه ماهی آزاد دریای خزر بود که بر اساس برنامه زمانبندی شده ۳۰ هزار قطعه در چند مرحله رها سازی خواهند شد.

Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار