سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: شنبه 15 اردیبهشت 1403

دکتررستمی،مدیرکل شیلات مازندران تاکیدکرد:لزوم ایجادبازارمصرف برای پرورش دهندگان ماهی درمازندران

تاریخ: 15:53:18 1395/06/06 بازدید: 556
دکتررستمی،مدیرکل شیلات مازندران تاکیدکرد:لزوم ایجادبازارمصرف  برای پرورش دهندگان ماهی درمازندران

















به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان مازندران،دکتررستمی مدیرکل شیلات مازندران برپیگیری جدی برای اهمیت ماهی درحفظ سلامتی وایجادبازارمصرف برای پرورش دهندگان مازندران تاکیدکرد.
مدیرکل شیلات مازندران، اظهار کرد: مصرف مداوم آبزیان با پائین آوردن چربی‌های نامطلوب خون موجب کاهش سکته‌های قلبی و مغزی شده و همچنین می‌تواند در کاهش ابتلا به آلزایمر و افسردگی‌ها موثر باشد .

وی با بیان اینکه ماهی سرشار از انواع ویتامین، پروتئین و اسیدهای چرب غیراشباع امگا3 است، اضافه کرد: امگا 3 در رشد و تکامل مغز کودکان و سلول‌های شبکیه چشم در جنین و نوزادان ضروری است .
مدیرکل شیلات مازندران با تأکید بر اینکه مصرف ماهی به عنوان غذای سلامتی حداقل دو بار در هفته توصیه می‌شود، خاطرنشان کرد: ترویج و تبلیغ فرهنگ مصرف آبزیان با هدف حفظ و ارتقای سلامت جامعه و نقش مصرف آبزیان در کاهش بیماری‌ها‌ بسیارمهم است.
این مسؤول ادامه داد: مصرف آبزیان از ابتلا به سرطان و فشارخون جلوگیری کرده و موجب کاهش کلسترول خون می‌شود.
رستمی با اعلام اینکه گوشت ماهی سرشار از ویتامین B است، اضافه کرد: این ماده غذایی، سطح ماده مخرب هموستئین را در بدن پائین آورده که افزایش آن در بدن موجب تخریب دیواره سرخ رگ‌ها و عروق قلبی می‌شود.
حسینعلی رستمی با اشاره به اینکه مصرف ماهی و آبزیان با حفظ تعادل فشار خون می‌تواند موجب کاهش سکته مغزی در بدن باشد، تصریح کرد: ماهی و میگو از منابع مهم سلنیوم است که مصرف آن در وعده غذایی خانواده‌ها می‌تواند موجب افزایش سیستم ایمنی انسان، بازسازی و ترمیم بخش‌های تخریب شده DNA،جلوگیری از تأثیر سموم بر کبد، حذف سلول‌های فرسوده و غیرعادی و افزایش کلسترول خوب خون HDLو کاهش کلسترول بد خونLDL  شود .

مدیرکل شیلات مازندران بیان کرد: افرادی که حداقل یک بار در هفته ماهی استفاده می‌کنند درصد ابتلا به زوال عقلی در آنها کاهش یافته و اسیدهای چرب امگا 3 به‌دلیل خاصیت ضدالتهابی و محافظت کنندگی عصبی با بهبود علائم شیزوفرنی همراه است.
رستمی به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی آبزیان در استان اشاره کرد و افزود: از اهداف این دوره‌ها مصرف آبزیان، آشنایی افراد با نحوه خرید و تشخیص ماهی خوب و سالم در بازار از بین ماهی های قابل دسترس، نحوه پخت و زمان مصرف ماهی و اهمیت حفظ محیط زیست در تولید ماهی است.      
این مقام مسئول بر پیگیری جدی برای اهمیت ماهی در حفظ سلامتی و ایجاد بازار مصرف برای پرورش دهندگان مازندران تأکید کرد و گفت: با تمامی ادارات کل مازندران از جمله استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه‌ها، بهزیستی، آموزش و پرورش و فرمانداری‌ها مکاتباتی از سوی اداره کل شیلات مازندران انجام شده تا با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های به‌عمل آمده با اتحادیه‌های ماهیان گرمابی و سردآبی اتحادیه صیادی پره و کیلکا برای مصرف آبزیان (ماهی) غذای سلامتی به صورت مستقیم و بدون واسطه با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.
پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار