سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

"برگزاری جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ویژه فرآورده های شیلاتی "

تاریخ: 13:14:54 1395/08/13 بازدید: 632
"برگزاری جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ویژه فرآورده های شیلاتی "







 

جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرآورده های شیلاتی با حضور پیرفلک  دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ، دکتررستمی مدیرکل شیلات استان و سایر مسئولین و مدیران استانی درروزپنجشنبه مورخ 13 /08/ 95 درمحل سالن اجتماعات اداره کل شیلات مازندران برگزارگردید .

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان مازندران ، دکتررستمی مدیرکل شیلات مازندران بابیان اینکه صید غیرمجاز خسارت جبران ناپذیری را به محصولات شیلاتی وارد می نماید  اظهارداشت:تمام دستگاهها و ارگانها می بایست با تعامل و همدلی درزمینه مبارزه با صیادان غیرمجاز درچارچوب قوانین مصوب اقدام عملی صورت دهند .

مدیرکل شیلات مازندران با تقدیر از حمایت مقام قضایی استان درمبارزه با صید غیرمجاز تصریح کرد : درزمینه مبارزه با صیادان غیرمجاز ، یگان حفاظت منابع آبزی شیلات مازندران تدابیراقدامات پیشگیرانه لازم را برای صید ، حفاظت و حراست اینگونه ماهیان دیده است و به جدّ با هرگونه صید غیرمجاز برخورد قانونی خواهد کرد و دراین زمینه خواستارهماهنگی و تعامل بیشتربین اعضاءگروه مبارزه با قاچاق خاویار و ماهیان خاویاری شد .

درادامه جلسه پیرفلک دبیرکمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ضمن ارزیابی مطلوب از پرپایی این جلسات ، مبارزه با صیادان غیرمجاز همراه با فرهنگ سازی درزمینه پیشگیری و شیوه شناخت محصولات شیلاتی از طریق صدا و سیما ، وسایل ارتباط جمعی ، مطبوعات و ...  را لازم و ضروری دانست .

پیرفلک درجمعبندی مباحث افزود : اولین و مهمترین بحث درزمینه مبارزه با قاچاق فرآورده های شیلاتی ، بحث پیشگیری است.

وی تصریح کرد:درکنارآن مباحثی همچون : کاراطلاعاتی و عملیاتی ( شناسایی گروهها ، افراد ، مراکز و راههای ورود آلات و ادوات غیرمجاز صیادی ) ، تعامل و همکاری بین گروهها و سازمانها امرضروری است.

دبیرکمیسیون مبارزه باقاچاق کالابااشاره به شناسایی نقاط آسیب پذیر ، همکاری نیرو های مردمی و بسیج در زمان فعالیت صید درزمینه استفاده ازاطلاعات و اخبار ، آموزش و شناخت لازم سایر اعضاء غیر شیلاتی درتشخیص آلات و ادوات  مجاز و غیر مجاز صید و صیادی ،افزود:پیگیری خلاها و ضعف های قانونی و ارائه مصادیق لازم دراین رابطه ، تشکیل پرونده ها و ارسال آن به مراجع صلاحیت دارو پیگیری موضوع توسط دستگاه کاشف ، شناسایی شناورهای فاقد هویت دردریا و برخورد مسئولانه تمامی ارگانهای دریایی با این گونه شناورها ( همکاری بنادردریانوردی دراین زمینه ) رامی طلبد.

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار