سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

دکتررستمی،مدیرکل شیلات مازندران خبرداد:برداشت نخستین محصول پرورش میگودرمازندران

تاریخ: 17:49:07 1395/08/19 بازدید: 631
دکتررستمی،مدیرکل شیلات مازندران خبرداد:برداشت نخستین محصول پرورش میگودرمازندران











محصول نخستین پرورش میگو در مازندران ، برداشت شد. 
به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان مازندران،دکتررستمی،مدیر کل شیلات مازندران  اظهارداشت: پرورش آزمایشی گونه وانامی میگو در مزارع پرورش این محصول حوالی ساحل بهشهر ، پس از 4 ماه برداشت شد و پیش بینی می شود بیش از 6 تن میگو در این دوره تولید شود.
حسینعلی رستمی خاطرنشان کرد: تغذیه مناسب از منابع طبیعی در 4 استخرخاکی به مساحت6 هکتار در این منطقه موجب شده است محصول بدست آمده از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. 
این مقام مسئول با اشاره به کیفیت مناسب میگوی تولیدی برای صادرات افزود: اکنون کشورهای اروپایی و روسیه برای خرید این محصول اعلام آمادگی کرده اند و قیمت هر کیلوی آن حدود7دلار ارزآوری دارد.
مدیر کل شیلات مازندران با بیان اینکه هزار و 700 هکتار زمین در شرق مازندران برای توسعه این صنعت موجود است که در اختیار متقاضیان سرمایه گذار قرار می گیرد ، پیش بینی کرد: مزارع پرورش میگوی وانامی در هر هکتار برای سه نفر مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کند.
وی افزود:میگوی وانامی از سخت پوستان مقاوم آبزی است که در بیشتر آبهای شور و شیرین جهان یافت می شود و منبع غذایی ویژه ای برای موجودات دریایی است که به علت سرشار بودن از کلسیم ، ید و پروتئین برای انسان نیز منبع غذایی ارزشمندی است.
رستمی با اشاره به اینکه ذائقه و مصرف مردم ایران به خوردن میگو نیز بیشتر شده است، گفت: از آنجاییکه میگو بدون تیغ است و به روش های مختلف طبخ می شود، تقاضا در بازار داخلی استان و کشور نیز رو به افزایش است.
میگوی وانامی بومی سواحل آمریکای لاتین در اقیانوس آرام است وبالاترین نرخ رشد را در میان گونه‌های پرورشی ازخود نشان داده و در مدت 120روز پرورش به وزن حدود 20گرم می‌رسد.
گفتنی است سالانه حدود 75هزار تن انواع آبزیان پرورشی در مازندران تولید می شود.
 
پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار