سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: جمعه 14 اردیبهشت 1403

همایش مشترک کارگروه شیلاتی شورای حفظ حقوق بیت المال به میزبانی شیلات مازندران دربابلسر برگزارشد .

تاریخ: 09:52:29 1395/11/28 بازدید: 600
همایش مشترک کارگروه شیلاتی شورای حفظ حقوق بیت المال به میزبانی شیلات مازندران دربابلسر برگزارشد .



به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران، دراین همایش که با حضوراعضاءکارگروه شیلاتی ، دادستانها شهرهای ساحلی ومدیران ذیربط درسالن اجتماعات اداره کل برگزارشد ، دکتررستمی مدیرکل شیلات استان با اشاره به شرایط خاص اقلیمی استان و ظرفیت ها و پتانسیل های شیلاتی استان گفت : 13 درصد تولید ناخالص استان به محصولات شیلاتی تعلق دارد که این بیانگرجایگاه مهم شیلات استان درشاخص های اقتصادی است . وی با اشاره به جایگاه شیلات استان درتولید آبزیان افزود : اختصاص مقام های اولی درتولید آبزیان پرورشی ، استحصال خاویار پرورشی ، پرورش ماهی درقفس های دریایی و نیز مقام اول صید ماهیان استخوانی دردریای خزر و جایگاه دومی ماهیان سردآبی را مدیون تلاش ها و زحمات بهره برداران و نیز برنامه ریزی کارشناسان شیلات و حمایت های مسئولین استانی دانست.

مدیرکل شیلات درادامه تصریح کرد : دراستان درحال حاضر 22 رشته رودخانه شیلاتی وجود دارد که شیلات با استقرارنیروها و اکیپ استحصال تخم ماهی سفید در6 رودخانه و نیز اجرای طرح شیل گذاری در8 رشته رودخانه تلاش می نماید ضمن بازسازی ذخایر آبزیان دریا ، توسعه پایدارصید و صیادی را استمراربخشد .

دکتررستمی تعداد بچه ماهی رهاسازی شده درسال گذشته را 63 میلیون قطعه اعلام کرد و گفت : با مشارکت صیادان و تشکل ها بیش از 13 میلیون قطعه آن از طریق تکثیر طبیعی ( شیل گذاری ) صورت گرفته است و انتظار شیلات اینست که همه دستگاههای ذیربط و عضوکارگروه شیلاتی استان درتحقق بازسازی و تکثیرطبیعی بچه ماهی همچنان کمک یارشیلات باشند .

درادامه این همایش حجت الاسلام والمسلمین جعفری دادستان استان و دبیرشورای حفظ حقوق بیت المال استان ، تلاش مجموعه شیلات استان را درکنارمدیریت صید و صیادی و عرضه آبزیان به جامعه ، موضوع بازسازی ذخایر ( تکثیر مصنوعی ) از طریق  مراکزبازسازی ذخایر و همچنین روش شیل گذاری و تکثیر طبیعی راکاربسیار بزرگ دانست و گفت : دراجرای طرح تکثیر طبیعی درکنارامنیت دریا که  شاهد نقش مثبت و سازنده نیروهای دریابانی و مرزبانی هستیم ،امیدواریم درکنارآن همکاری سایر دستگاههای ذیربط بتواند درتحقق و اجرای موفق طرح موثر باشد .

وی درادامه افزود : باید با تدبیرو برنامه ریزی و مدیریت صحیح و استفاده از فناوری های نوین و نظرات کارشناسان با به بالفعل درآوردن ظرفیتهای بالقوه درتحقق شعار ومنویات مقام معظم رهبری همگی تلاش نماییم .

وی درادامه تصریح کرد : یکی از ظرفیت های خوب و مهم استان طرح تکثیر طبیعی ( شیل گذاری ) ماهیان دررودخانه است و از طرحهای مصوب اقتصاد مقاومتی استان است که همکاری همه دستگاهها ازجمله نیروی انتظامی ، صدا و سیما ، آب منطقه ای ، صنعت و معدن و سایر دستگاههای ذیربط بویژه برنامه و بودجه درتأمین و تخصیص اعتبار لازم مهم و ضروری می باشد .

 

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار