سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: جمعه 14 اردیبهشت 1403

تمدید صید ماهیان استخوانی تا پایان فروردین ماه در استان مازندران

تاریخ: 11:15:43 1396/01/24 بازدید: 1328
تمدید صید ماهیان استخوانی تا پایان فروردین ماه در استان مازندران

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان مازندران؛ مدیرکل شیلات استان مازندران از تمدید زمان صید پره در استان تا پایان ماه جاری خبر داد و گفت:با نظر کارشناسان وبراساس تصمیمات کمیته مدیریت صیدسازمان شیلات ایران به علت برودت هوا و شرایط جوی زمان پایان فصل صید امسال پایان فروردین ماه اعلام شده است.
دکتر رستمی مدیرکل شیلات مازندران افزود: این تمدید صید شامل همه مناطق صیادی استان می‌شود .
وی تصریح کرد: تا بیستم فروردین بیش از 2282 ( دو هزار و دویست و هشتاد ودو) تن صید توسط شرکت‌های پره استان انجام شده که افزایش حدود 6 (شش) درصدی صید ماهیان استخوانی از دریای مازندران را نشان می‌دهد .
مدیرکل شیلات استان مازندران گفت : عمده گونه صید شده هم مربوط به کفال ماهیان است که افزایش 154 درصدی را نشان می دهد ضمن اینکه صید ماهی سفید تاکنون 29 در صد کاهش داشته است.که البته با تمدید یک هفته ای، صید ماهی سفید بهبود خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه سرانه هرشرکت تعاونی در صید پره به طور متوسط 43 تن بوده است، ارزش اقتصادی ماهیان استخوانی صید شده تا 20 فروردین ماه را بیش از 600 میلیارد ریال (60 میلیارد تومان) اعلام کرد. دکتر رستمی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تکثیر بچه ماهی سفید پیش از آغاز فصل صید سال 96 انجام شده است، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها و برآوردها پیش بینی می شود امسال باافزایش 10( ده) درصدی تکثیربچه ماهی سفید به صورت نیمه‌مصنوعی در مراکز بازسازی و 11 میلیون قطعه بچه ماهی سفید به شیوه تکثیر طبیعی ( روش شیل‌گذاری ) در9 رودخانه‌ ی استان تولید و رهاسازی شوند که امیدواریم شاهد رشد صیددر سبد صیادان باشیم .
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار