سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

کاهش ۳۱ درصدی صید ماهیان استخوانی تا پایان اسفندماه

تاریخ: 08:18:16 1401/01/08 بازدید: 503
کاهش ۳۱ درصدی صید ماهیان استخوانی تا پایان اسفندماه

 مدیرکل شیلات مازندران از کاهش ۳۱ درصدی صید ماهیان استخوانی توسط شرکت‌های تعاونی پره استان تا پایان اسفندماه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران، دکترحسن اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران ضمن تبریک سال ۱۴۰۱ گفت: مجموع صید ماهیان استخوانی تا پایان اسفندماه ۱۴۰۰ به میزان ۱۵۴۷ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد کاهش داشته و ارزش اقتصادی آن هم بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان و با کاهش ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه همراه بوده است .

وی افزود: سرانه صید هر شرکت تعاونی پره بیش از ۳۰ تن بوده که با کاهش  ۲۹ درصدی نسبت به مدت مشابه همراه بوده است.

اسحاقی خاطرنشان کرد: ترکیب گونه ای صید ماهیان استخوانی شامل ۵۷ درصد ماهی سفید، ۲۸ درصد کفال و ۱۵ درصد ماهی کپور می‌باشد.

مدیرکل شیلات مازندران با ابراز تاسف از اینکه کاهش چشمگیر صید ماهیان پره در صیدگاه‌ها مشکلات اقتصادی فراوانی برای جامعه صیادی پره به وجود آورده است گفت: امیدواریم با توجه به سفر اخیر ریاست جمهور و مصوباتی که جهت تعدیل و تثبیت شغل صیادی طی این سفر گرفته شد، بتوانیم معضلات و مشکلات تعاونی‌های پره را حل کنیم.

وی درادامه تصریح کرد: میزان صید ماهیان کیلکا تا پایان اسفند ماه ۱۳ هزار و ۱۷۲ تن بود که نسبت به مدت مشابه ۳ درصد کاهش و ارزش اقتصادی آن هم ۹۸ میلیارد تومان با افزایش ۲۱ درصدی همراه بوده است.

اسحاقی با اشاره به اینکه سرانه صید کیلکا ماهیان از هر شناور حدود ۲۹۸ تن بوده و کاهش ۳ درصدی داشته است، یادآور شد: ترکیب گونه ای کیلکا شامل ۹۷ درصد کیلکای معمولی، ۲ درصد انچویی و یک درصد هم چشم درشت بوده است.

مدیرکل شیلات مازندران افزود: با توجه به فصل تخم ریزی، صید شناورها تعطیل می‌شوند و پس از تکثیر کیلکا ماهیان در دریا و کارشناسی مجدد در ماه‌های خرداد یا تیر، صید در دستور کار قرار خواهد گرفت.

Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار