سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

 کاهش ۳۱ درصدی صید ماهیان استخوانی مازندران

تاریخ: 23:46:23 1401/02/01 بازدید: 364
 کاهش ۳۱ درصدی صید ماهیان استخوانی مازندران

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران، حسن اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران درمصاحبه خبری گفت: علی رغم تمدید فصل صید تا پایان فروردین‌ماه ۱۴۰۱ اما میزان صید ماهیان استخوانی نسبت به فصل صید سال گذشته ۳۱ درصد کاهش را تجربه کرد.

حسن اسحاقی  با اشاره به آمار صید ماهیان استخوانی در استان اظهار کرد: از ابتدای فصل صید تا پایان فصل صید ماهیان استخوانی در ۳۱ فروردین ۱۴۰۱، یک هزار و ۸۳۳ تن انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان تعاونی‌های پره استان صید شد که ۳۱ درصد نسبت به فصل قبل کاهش داشت اما ارزش صید ماهیان استخوانی نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد بیشتر شده است.

وی درادامه افزود: سرانه صید تعاونی پره ۲۸ درصد کاهش داشت و از نظر ترکیب گونه‌ای نیز ۶۲ درصد ماهیان صید شده از نوع سفید، ۲۵ درصد ماهی کفال و ۱۳ درصد ماهی کپور بوده است.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه هر سال فصل صید ۱۵ فروردین ماه پایان می‌یابد تصریح کرد: امسال به دلیل کاهش ۳۵ درصدی صید و درخواست اتحادیه‌های پره ۲ نوبت روزهای صید تمدید شده بود و میزان کاهش صید در مجموع حدود ۳۱ درصد بوده است.
اسحاقی با اشاره به مصوبه سفر ریاست جمهور و تخصیص اعتبار برای جامعه صیادی و ماندگاری شغل صیادی در استان اظهار کرد: از ۱۶ تا ۳۱ فروردین ماه کل صید ۱۵۱ تن بوده است و در صورت تحقق مصوبه‌ سفر رئیس جمهور یکی از بزرگترین مشکلات جامعه صیادی مبنی بر تعدیل و تثبیت رفع می‌شود.

وی با اشاره به علت کاهش صید در استان گفت: مشکلات زیست گونه‌های شاخص شیلاتی، آلاینده‌های زیست محیطی،
و تورهای صیادان غیرمجاز در کاهش صید جامعه صیادی موثر بوده است.
مدیرکل شیلات استان با اشاره به تمهیداتی که در راستای افزایش صید انجام خواهد شد ابراز امیدواری کرد: با صید ماهیان مولددرجهت کمک به تکثیر طبیعی، شیل گذاری، تکثیر و بازسازی در ۲ مرکز استراتژیک بتوان کاهش صید را جبران کرد.

Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار