سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

بازدید مشاور امنیت غذایی وزیر جهادکشاورزی ازپروژه شیلاتی پرورش ماهیان خاویاری در استان مازندران

تاریخ: 18:41:41 1401/05/26 بازدید: 1028
بازدید مشاور امنیت غذایی وزیر جهادکشاورزی ازپروژه شیلاتی پرورش ماهیان خاویاری در استان مازندران

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران، اورعی مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امنیت غذایی کشور عصر امروز چهارشنبه ۲۶ مردادماه به اتفاق قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران و دهقان رئیس اداره شیلات شهرستان بابلسر از پروژه شیلاتی پرورش ماهیان خاویاری آقای محمد جانپور در شهرستان بابلسر بازدید نمودند.

 در این بازدید مدیرکل شیلات مازندران ، ماهی را به دلیل درصد بالای پروتئین وارزش غذایی بالای آن یکی از محصولات مهم و استراتژیک در امنیت غذایی کشور برشمرد و بااشاره به شهرت و برند جهانی خاویار ایرانی گفت: توسعه پرورش ماهیان خاویاری دراراضی ساحلی یکی از پروژه‌‌های اقتصادمقاومتی و مورد تاکید دولت است که به دلیل نقش مهم آن در تامین بخشی از پروتئین موردنیاز جامعه ، ایجاداشتغال و درآمدزایی جایگاه مهمی در فعالیت‌های شیلاتی کشور دارد.

کریم زاده درادامه شرکت پرورش ماهیان خاویاری آقای محمدجانپور رایکی از پروژه‌های مهم شیلاتی استان اعلام کرد و افزود: شیلات مازندران علاوه بر کمک به سرمایه گذاری در توسعه طرحهای پرورش ماهیان خاویاری ، از طریق مرکزبازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شهید رجایی ساری سالانه  هزاران قطعه بچه ماهی خاویاری را تکثیر و دررودخانه‌های مهم شیلاتی برای کمک به بازسازی ذخایر دریایی رهاسازی می‌نماید.

دراین بازدید اورعی مشاور وزیرجهاد کشاورزی درامنیت غذایی کشور، تلاش مجموعه شیلاتی مازندران رادر ارتقای امنیت و اقتدار غذایی کشور ستود که منجر به تولید پایدار،. اشتغالزایی و ارزآوری می‌شود ، وی درادامه افزود:  بازدید امروز ازپروژه پرورش ماهیان خاویاری منطقه نشان داد که ما از نظر تولید غذا حرفی برای گفتن داریم وبرنامه ریزی همه ما در مجموعه دولت،  باید در راستای کمک‌ به این موضوع باشد.

Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار