سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

بازدید استاندار مازندران از منطقه میانکاله شهرستان بهشهر

تاریخ: 21:14:42 1401/08/26 بازدید: 356
بازدید استاندار مازندران از منطقه میانکاله شهرستان بهشهر

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران امروز پنجشنبه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۱ ازمنطقه میانکاله بهشهر ازجمله صیدگاه ماهیان خاویاری  بازدید کردند. دراین بازدید که قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران نیزحضور داشتند استاندار مازندران با عنوان اینکه تالاب  میانکاله باید بعنوان بزرگترین مقصد گردشگری و طبیعت گردی به مردم کشور و گردشگران بین المللی سرویس بدهد، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران باید بصورت رسمی در این منطقه حضور پیدا کنند تا با نظارت اداره کل محیط زیست استان و همکاری سایر ارگان‌های دولتی از ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی میانکاله بعنوان بزرگترین منبع درآمدی شهرستان بهشهر به بهترین نحو‌ ممکن استفاده شود.

وی ادامه داد: مردم مازندران باید از طبیعت میانکاله بهره لازم را ببرند و براساس متدهای روز دنیا و ملاحظات زیست محیطی، میانکاله باید به‌ مقصد گردشگری بین المللی تبدیل شود چرا که مازندران با استفاده مناسب از این تالاب مقصد همیشگی گردشگران داخلی و بین المللی می‌شود .

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: مردم و بخش خصوصی می‌توانند موجب رشد و توسعه تالاب میانکاله شوند که تاکنون نتوانستیم از ظرفیت‌های طبیعت گردی و گردشگری این منطقه بهره لازم را ببریم.

وی افزود : تالاب میانکاله نیازی به بودجه دولتی ندارد و سرمایه گذاران زیادی آماده سرمایه گذاری در این منطقه زیبا هستند لذا باید اعلام کنم شخصا پیگیر مسایل و مشکلات تالاب میانکاله می‌باشم و توسعه این منطقه در دستور کار دولت قرار دارد.
وی ظرفیت‌های شیلاتی استان را بالا دانست و بر تولید محصولات شیلاتی صادرات محور که کشورهای همجوار ما خواستار آن هستند تاکید و تصریح کرد: باید از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه و اجرای طرحهای زیربنای در بخش شیلات استفاده کرد تا زمینه لازم برای تامین پروتئین جامعه و هم صادرات فراهم گردد.

قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات استان بااشاره به ظرفیت‌ها و عملکرد تولیدات شیلاتی استان گفت: علاوه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی استان در منابع آبهای داخلی که تولیدات آن علاوه برتامین پروتئین‌ جامعه ، به خارج از کشور هم صادر می‌شود افزود: دربخش دریا نیز ۱۱۳ تشکل صید وصیادی باجمعیت بیش از ۴۲۰۰ صیاد ازطریق صید وصیادی امرار معاش می‌نمایند که از لحاظ ایجاد اشتغال ، درآمد و تامین پروتئین جامعه نقش مهمی دارند.

 وی درادامه از فعالیت ۱۳ شرکت تعاونی صیادی پره در منطقه میانکاله باجمعیتی حدود ۱۱۰۰ نفر گفت و در خصوص صادرات محصولات شیلاتی استان در نیمه نخست امسال تصریح نمود : درشش ماهه اول سال جاری با تلاش و همت بهره برداران شیلاتی ۳۲۰۰ تن انواع محصولات شیلاتی به ارزش ۶/۷ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد که ارز آوری را خوبی بهمراه داشته است.

مدیرکل شیلات مازندران ، توسعه طرح پرورش ماهیان خاویاری دراراضی ساحلی و نیز توسعه طرح پرورش ماهی درقفسهای دریایی با رویکرد تولید محصولات شیلاتی اقتصادی دریا محور را ازجمله برنامه‌های پیش روی این اداره کل در سال جاری اعلام کرد

Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار