سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

پروژه ۴۰ تنی پرورش ماهی قزل آلا امروز با حضور مدیرکل شیلات مازندران در شهرستان قائمشهر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

تاریخ: 13:05:42 1401/11/18 بازدید: 660
پروژه ۴۰ تنی پرورش ماهی قزل آلا امروز با حضور مدیرکل شیلات مازندران در شهرستان قائمشهر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران، صبح امروز سه شنبه ۱۸ بهمن ماه هفتمین روز از دهه مبارک فجر که به نام انقلاب اسلامی ، هنرمندان ،ورزشکاران و تبیین حقایق نامگذاری شد، باحضور دکتر قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات استان مازندران و مهندس جواد مولایی قرا فرماندار شهرستان قائمشهر، معاون آبزی پروری ، رئیس اداره حراست و رئیس اداره شیلات شهرستان قائمشهر و سیمرغ پروژه شیلاتی پرورش ماهان سردآبی با مدیریت بانویی فعال و زحمتکش سرکارخانم معصومه رمضانی کلاگری در روستای کلاگر محله ازتوابع شهرستان قائمشهر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران در آئین افتتاحیه این پروژه ضمن تمجید از تلاش و پشتکار خانم رمضانی در عرصه و سنگر تولید و نقش مهم بانوان در فعالیت‌های آبزی پروری استان و جایگاه آنان در تامین امنیت غذایی جامعه گفت:

در استان مازندران حدود۳۷۰۰ واحد آبزی پروری فعالیت شیلاتی دارند که حدود۲۶۰ واحد آن در شهرستان قائمشهربا ظرفیت تولید ۵۳۰۰ تن انواع ماهیان پرورشی ازجمله ماهیان خاویاری ، گرم آبی و همچنین سردآبی را تولید و روانه بازار مصرف می‌نمایند.

مدیرکل شیلات مازندران در ادامه درخصوص این پروژه افزود:

این پروژه در زمینی با مساحت مفید ۲۹۴ مترمربع دارای ۶ استخر هشت وجهی با استفاده از آب چاه و ظرفیت تولید ۴۰ تن ماهی قزل آلا احداث شده است که توانسته برای تعداد ۵ نفر هم شغل ایجاد نماید .

کریم زاده میزان سرمایه گذاری این طرح را ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بیان نمود که مبلغ ۲ میلیارد تومان آنرا مجری طرح و ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن تسهیلاتی بوده که با حمایت شیلات ، بانک در اختیار این سرمایه گذار قرار داده است.

مدیرکل شیلات مازندران در پایان بهره گیری این پروژه از تجهیزات مکانیزاسیون ازقبیل دستگاه هوادهی ایرجت، اسپلش، درام فیلتر، مدیا و سیستم برگشت آب را ازدیگر ویژگی‌های این طرح برشمرد و تصریح نمود دراین ۶ استخر ۲۴ هزار قطعه ماهی قزل آلا با اوزان مختلف در حال پرورش بوده که امیدواریم پس از طی فرآیند پرورش ماهی با اوزان مناسب بازاری و با کیفیت مطلوب تولید و به بازار عرضه شود.

 

 

 

 

 

Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار