سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

افتتاح مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان بابل توسط استاندار مازندران

تاریخ: 18:06:13 1401/11/21 بازدید: 750
افتتاح مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان بابل توسط استاندار مازندران

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران صبح امروز جمعه ۲۱ بهمن ماه، چندین پروژه در شهرستان بابل ازجمله مزرعه پرورش ماهیان خاویاری آقای طبرستانی در روستای هتکه پشت شهرستان بابل را بصورت ویدئو کنفرانسی افتتاح نمودند .

 قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران در خصوص ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی شهرستان و این پروژه گفت:

درسطح استان مازندران حدود ۳۷۰۰ واحد آبزی پروری وجوددارد که حدود ۶۳۰ واحد آن (۱۷٪) با اشتغال حدود ۷۳۸نفر در این شهرستان فعالیت شیلاتی دارند که ۱۱٪ کل تولیدات آبزی پروری استان ( ۹۶۰۰ تن ) را تولید و به بازار مصرف عرضه می‌نمایند.

کریم زاده درادامه تعداد واحدهای ماهیان خاویاری در شهرستان بابل را ۵ واحد ( ۱۴٪ کل استان ) اعلام کرد و افزود: پروژه پرورش ماهیان خاویاری آقای طبرستانی دارای ۱۴ استخردرزمینی به مساحت مفید ۸۰۰ متر مربع است که با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد تومانی ظرفیت تولید سالیانه ۱۲/۲ تن گوشت و ۴۰۰ کیلو خاویار رادارد .

مدیرکل شیلات مازندران منبع تامین آب این پروژه را آب چاه اعلام کرد و افزود : توسعه طرحهای پرورش ماهیان خاویاری یکی از برنامه‌های شیلات استان است که دراین راستا شیلات مازندران از آن حمایت خواهد نمود. 

استاندار مازندران در مراسم افتتاح ویدئو کنفرانسی گفت : ۳۴۴ پروژه با ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان در ۲۲ شهرستان استان مازندران امروز بصورت همزمان افتتاح می‌شود که سیاست اصلی دولت سیزدهم توانمندسازی اقتصاد روستاست که سرمایه گذاری در روستاها جهت توانمندسازی روستاییان می‌بایست اجرایی شود .

 

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه بنیان بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بر توانمندسازی روستاها استوار است که بر این اساس فرمانداران استان می‌بایست سال آینده پروژه‌های مهم اقتصادی را در روستاها کلید بزنند و صنایع تبدیلی و دامداری صنعتی را جهت اشتغال و به حرکت در آوردن جوانان روستا در دستور کار قرار دهند.

 

 

 

 

 

 

 

Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار