سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

مدیرکل شیلات مازندران امروز در جویبار خبرداد: سومین شرکت تعاونی صیادی پره در شهرستان جویبار، تولید ماهی در قفسهای دریایی دراستان مازندران را آغاز نمود.

تاریخ: 14:11:47 1401/12/04 بازدید: 549
مدیرکل شیلات مازندران امروز در جویبار خبرداد:  سومین شرکت تعاونی صیادی پره در شهرستان جویبار، تولید ماهی در قفسهای دریایی دراستان مازندران را آغاز نمود.

به گزارش روابط عمومی شیلات استان مازندران، عصرامروز پنجشنبه ۴ اسفندماه باحضور قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران ، قفس دریایی شرکت تعاونی صیادی پره اسلامی در عمق ۵۰ متری دریا در سواحل شهرستان جویبار ماهیدار و درمدار پرورش و تولید آبزیان قرار گرفت.

قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران پس از رهاسازی ماهی در این قفس، سرمایه گذاری صیادان شرکت‌های تعاونی پره در طرح پرورش ماهی در قفسهای دریایی را جهش و تحول مهمی در توسعه فعالیت‌های آبزی پروری در استان دانست و گفت:

 پرورش ماهی در قفسهای دریایی ازجمله پروژه‌های مصوب اقتصاد مقاومتی و مورد حمایت دولت است و در همین راستا شیلات به سرمایه گذاران طرح پرورش ماهی درقفسهای دریایی برای هرقفس تا سقف۲/۵ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار آنان قرار خواهد داد.

 وی در ادامه بااشاره به اینکه سه موضوع : طرح کمک به تکثیر طبیعی آبزیان دریائی، پرورش ماهیان خاویاری و نیز طرح پرورش ماهی در قفسهای دریایی بارویکرد تولید محصول شیلاتی اقتصاد دریا محور سه برنامه توسعه ای شیلات استان است ، از شناسایی ۸۴ فرصت سرمایه گذاری شیلاتی دراستان مازندران خبرداد که ۶۰ فرصت در بخش پرورش ماهی در قفسهای دریایی است و امروز شاهد تلاش و همت صیادان شرکت تعاونی پره اسلامی در 

پرورش ماهی در قفس هستیم که امیدواریم صیادان پره با بهره گیری از تجارب صیدو صیادی در دریا و آشنایی خوب با محیط دریا ، ماهیان با کیفیت و مطلوبی از این قفسها تولید و به بازار عرضه نمایند که این طرحها در کمک به درآمد جامعه صیادی و اقتصاد معیشتی آنها بسیار موثر است.

 مدیرکل شیلات مازندران درپایان تصریح نمود:

 ظرفیت هرقفس دریایی تولید ۳۰ الی ۵۰ تن ماهی است و پیش بینی می‌شود 

درسال جاری آگر تمامی شرایط و امکانات فراهم باشد بتوانیم ۲۳ الی ۲۴ قفس رادردریا ماهیدار نماییم که ۴۶۰ تن ماهی دراین زمینه تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

خشایار نوایی رئیس و مدیرعامل اتحادیه ماهیگیران پره استان هم بااعلام اینکه در سال آتی تعداد تعاونی صیادی پره متقاضی طرح پرورش ماهی در قفسهای دریایی افزایش خواهد یافت که امید واریم درآمدهای حاصل از این تلاش در کمک به معیشت و اقتصاد جامعه صیادی مثمر ثمر واقع گردد.

 

 

Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار