سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

مدیرکل شیلات مازندران خبرداد: شرکت تعاونی صیادی پره شهید کارگراز شهرستان ساری به جمع سرمایه گذاران طرح پرورش ماهی درقفسهای دریایی پیوست و درمدار چرخه تولید قرار گرفت. .

تاریخ: 22:39:51 1401/12/10 بازدید: 497
مدیرکل شیلات مازندران خبرداد:  شرکت تعاونی صیادی پره شهید کارگراز شهرستان ساری به جمع  سرمایه گذاران طرح پرورش ماهی درقفسهای دریایی پیوست و درمدار چرخه تولید قرار گرفت. .

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران، قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران صبح امروز چهارشنبه ۱۰ اسفندماه به هنگام ماهیدار نمودن قفس دریایی این شرکت در عمق دریای خزر گفت:

شیلات مازندران سه برنامه : پرورش ماهیان خاویاری در اراضی ساحلی ، طرح کمک به تکثیر طبیعی ماهیان و نیز پرورش ماهی در قفسهای دریایی را را به عنوان برنامه توسعه ای اصلی در دستور کارخود دارد که دراین زمینه‌ها مشارکت و استقبال سرمایه گذاران روز به روز بیشتر می‌شود.

مدیرکل شیلات مازندران طرح پرورش ماهی درقفسهای دریایی را یکی از پروژه‌های مهم و مصوب اقتصاد مقاومتی با رویکرد تولید محصول شیلاتی اقتصاد دریا محور و مورد حمایت دولت برشمرد و افزود:

امروز هم شرکت تعاونی صیادی پره شهید کارگر در حوزه شهرستان ساری به جمع تعاونی‌های صیادی مشارکت کننده در پرورش ماهی در قفسهای دریایی استان پیوست و قفس دریایی این شرکت در داخل دریا ماهیدار شده و در مدار تولید آبزیان قرار گرفت .

کریم زاده در ادامه افزود :

تجربه‌های چندین ساله صیادان این شرکت در فعالیت‌های صید و صیادی ، آشنایی آنان با شرایط و محیط دریا ، بهره گیری از وجود امکانات اقامتی و تجهیزاتی محل شرکت ،عوامل مثبتی هستند که می‌تواند در کاهش هزینه‌های پرورش ماهی در قفسهای دریایی موثر واقع شود .

کریم زاده جامعه صیادی استان مازندران را به عنوان پیشگامان تشکل‌های صیادی شمال کشور در سرمایه گذاری در طرح پرورش ماهی در قفسهای دریایی برشمرد و افزود:

 تاکنون دو شرکت تعاونی صیادی پره از شهرستان جویبار و دو شرکت تعاونی صیادی پره از شهرستان ساری به عنوان سرمایه گذاران تشکل صیادی پره در طرح پرورش ماهی در قفسهای دریایی مشارکت نمودند که علاوه بر صید ماهیان استخوانی به روش پره ، با استقرار قفس‌های دریایی در اعماق دریا به امر پرورش ماهی مبادرت می‌ورزند که این فعالیت آنان در تامین بخش مهمی از پروتئین جامعه ، کسب درآمدهای جنبی و اقتصادی اعضای تعاونی‌های صیادی نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

مدیرکل شیلات مازندران از پرداخت تسهیلات تاسقف ۲/۵ میلیارد تومان به سرمایه گذاران هرقفس دریایی خبرداد و گفت:

 ظرفیت هر قفس دریایی تولید ۳۰ الی ۵۰ تن ماهی است واگر تمامی شرایط و امکانات فراهم باشد برنامه براینست بتوانیم ۲۳ الی ۲۴ قفس رادردریا ماهیدار نماییم که پیش بینی می‌شود ۴۶۰ تن ماهی دراین زمینه تولید و به بازار عرضه شود

 

 

Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار