سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

مدیرکل شیلات مازندران دربازدید از کارخانه خوراک آبزیان مهادان در بابل اعلام خبرداد: امسال بیش از ۱۶۵۰ تن خوراک آبزیان تاکنون به خارج از کشور صادر شد.

تاریخ: 16:01:09 1402/03/21 بازدید: 223
مدیرکل شیلات مازندران دربازدید از کارخانه خوراک آبزیان مهادان در بابل اعلام خبرداد:  امسال بیش از ۱۶۵۰ تن خوراک آبزیان تاکنون به خارج از کشور صادر شد.

 به گزارش روابط عمومي شیلات استان مازندران، قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران صبح امروز یکشنبه ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ ، دراولین روز هفته جهاد کشاورزی از کارخانه تولید کننده خوراک آبزیان" مهادان " در شهرک صنعتی بخش بندپی شرقی شهرستان بابل بازدید نمودند.

 کریم زاده دراین بازدید توسعه صادرات محصولات شیلاتی را یکی از برنامه های شیلات استان اعلام نمود و در ادامه گفت:

 درسال گذشته حدود ۵۷۵۰ تن انواع محصولات شیلاتی شامل : خاویار پرورشی، گوشت ماهیان خاویاری ، ماهیان پرورشی تازه و منجمد ، خوراک آبزیان به کشورهای مختلف صادر شده است که ارزش اقتصادی آن حدود ۱۳/۶ میلیون دلار بوده است .

وی در ادامه راه اندازی پایانه صادرات محصولات شیلاتی در چپکرود شهرستان جویبار را در آینده نزدیک ، سبب تحول اساسی در صادرات و ارز آوری شیلات استان برشمرد و از سیاست‌های حمایتی و تسهیلاتی شیلات در بخش صنایع شیلاتی خبر داد و افزود :

شیلات استان در زمینه ارائه تسهیلات خرید نهاده ها و نیز تجهیز صنایع و کارخانجات شیلاتی ازهیچ کمکی دریغ نخواهد کرد و دراین راستا پیگیری لازم را با بانک‌های عامل بعمل خواهد آورد .

کریم زاده در پایان در خصوص صادرات محصولات خوراک آبزیان استان در سه ماهه اول سال جاری تصریح نمود:

از ابتدای سال تا نیمه خرداد ماه جاری حدود ۱۶۵۰ تن خوراک آبزیان به ارزش حدود یک میلیون دلار به کشورهای ارمنستان ، قرقیزستان ، آذربایجان و عراق صادر شده است.

گفتنی است کارخانه تولیدکننده خوراک آبزیان مهادان در شهرک صنعتی رجه بخش بندپی شرقی شهرستان بابل فعالیت دارد که خورا آبزیان آن علاوه بر تامین بخشی از نیازهای بهره برداران شیلاتی به خارج از کشور نیز صادر می شود.

 

 

 

 

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار