سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

زيرساخت هاي صيد و صيادي خط قرمز سازمان شيلات ايران است

تاریخ: 10:04:00 1402/05/25 بازدید: 171
زيرساخت هاي صيد و صيادي خط قرمز سازمان شيلات ايران است
 
با توجه به سهمي كه سازمان شيلات در تامين امنيت غذايي و پروتئين مصرفي مردم دارد لازم است زيرساخت هاي صيد و صيادي نيز مورد توجه قرار گيرد.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران، معاون وزير و رييس سازمان شيلات ايران در جلسه۲۳مرداد ماه شوراي معاونان و مديران سازمان شيلات ايران پس از ارائه گزارش مديركل توسعه و مديريت بنادر ماهيگيري و اخبار تذكرات معاونين و مديران گفت: سازمان شيلات ايران در حوزه زيرساخت هاي صيد و صيادي داراي خط قرمزهايي است كه به آنها پايبند است.
سيدحسين حسيني افزود: از آنجايي كه صيادان به حمايت نياز دارند در راستاي ايمن سازي بنادر و تامين آتشخوارها و اطفاي حريق اقدامات لازم بايد انجام شود.
حسيني ادامه داد: لازم است همكاران از وعده محوري به سمت عمل محوري عمل كنند زيرا شيلات در موقعيت حساسي قرار گرفته و لازم است در راستاي تامين امنيت غذايي قدم هاي استوارتري بردارد.
وي خاطر نشان كرد: با پيگيري هاي انجام شده در كميسيون تلفيق برنامه هفتم توسعه تصميمات بسيارخوبي در حوزه شيلات و آبزي پروري اتخاذ شده است كه ضرورت دارد براي عملياتي شدن آن تلاش شود.
وي ادامه داد: بر طبق منويات رهبر معظم انقلاب و به بهانه اقتصاد دريامحور، سخنگوي كميسيون تلفيق در خصوص مواد 60، 61 و 62 لايحه برنامه هفتم توسعه مواردي را كه در حوزه شيلات و آبزي پروري است متذكر شده است.
حسيني گفت: اختصاص سوخت به كشتي هاي سوخت رسان در قالب اقتصاد دريامحور، مديريت دفع پسماندها و آلاينده هاي نفتي، صنعتي و شهري در محيط هاي دريايي و مكلف كردن وزارت نيرو و نفت براي تامين آب، برق و گاز مجتمع هاي شيلاتي و سوخت مورد نياز براي توسعه ناوگان صيد فراساحل از مواردي است كه مورد تاكيد قرار گرفته است.
وي همچنين گفت: كميسيون فوق مصوب كرده است كه وزارت جهادكشاورزي و معاونت علمي بايد نسبت به بومي سازي تجهيزات مورد نياز پرورش ماهي در قفس و تسهيل شرايط لازم براي ايجاد مراكز خوراك ماهي، ميگو و تكثير ماهيان در سراسر كشور اقدام كنند.
حسيني تاكيد كرد: با وجود ظرفيت هايي كه در برنامه هفتم توسعه مقرر شده و توجه ويژه وزير جهادكشاورزي به حوزه شيلات و آبزي پروري در زمينه مولدسازي و سرمايه گذاري، لازم است برنامه جامع و كاملي به صورت تخصصي تهيه شود تا بتوانيم به نحو احسن از اعتبارات مورد نياز در راستاي افزايش سهم آبزيان در سفره مردم و افزايش توليد قدم برداريم.
وي از تشكيل دبيرخانه دائمي براي ارائه برنامه هاي طرح جامع شيلاتي خبر داد و گفت: بايد از فرصت هاي پيش رو براي عملياتي كردن شيلات و آبزي پروري استفاده كنيم .
حسيني ادامه داد: تجهيز اسكله هاي مردمي براي آينده بسيار فرصت خوبي است كه لازم است در اين زمينه اقدامات لازم انجام شود.
وي بر پيگيري جدي براي بحث بازسازي ذخاير، مطالبه گري و ترغيب صنايع براي حفاظت از محيط زيست و ايجاد ظرفيت در بخش هاي مختلف شيلاتي تاكيد كرد.
گفتني است در اين جلسه به برگزاري رزمايش يگان حفاظت در نقاط دريايي كشور، الويت هاي ده گانه براي توسعه و بهسازي منابع انساني، توجه به راه اندازي صنايع تعطيل و نيمه تعطيل كنسرو، پودر ماهي ، فرآوري و كارخانه هاي خوراك آبزيان، احيا و بهسازي زيست گاه هاي دريايي، پشتيباني از قفس هاي دريايي، برگزاري جلسه حفاظت اسناد و نفوذ توسط حراست سازمان و ارائه نماد براي بازسازي ذخاير و ... اشاره شد.
پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار