سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

صادرات آبزيان ايران به چين و روسيه، دستاورد ديپلماسي فعال دولت سيزدهم است

تاریخ: 08:27:32 1402/06/11 بازدید: 116
صادرات آبزيان ايران به چين و روسيه، دستاورد ديپلماسي فعال دولت سيزدهم است
رييس سازمان شيلات ايران گفت: ديپلماسي فعال دولت سيزدهم باعث شد طي تفاهمي صادرات آبزيان ايران به بازار چين و روسيه راه پيدا كند.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران، سيد حسين حسيني در گفت و گويي به مناسبت هفته دولت افزود: صنعت شيلات در ايران با توليد يك ميليون و ۳۵۲ هزار تن محصولات شيلاتي كه ۷۵۱ هزارتن در حوزه صيد و صيادي و ۶۰۱ هزارتن در حوزه آبزي پروري در غرب آسيا رتبه اول و به عنوان پيشرو در حوزه توليد پروتئين آبزيان در منطقه است و در صيد فراساحلي در اقيانوس هند با ۸۰۰ شناور با ۱۷۰ هزارتن رتبه دوم در ۳۲ كشور و در غرب اقيانوس هند رتبه اول را داريم.
 
معاون وزير جهاد كشاورزي تصريح كرد: زيرساخت هاي حوزه صيد و صيادي با ۲۲۷ نقطه تلاقي، ۷۰ بندر صيادي ، ۱۲۰ اسكله تخليه و ۳۷ اسكله هاي مردمي بيشترين سازه و زيرساخت را در حوزه صيد و صيادي داشته باشيم كه در واقع به بركت نظام جمهوري اسلامي ايران كه بيش از ۹۸ درصد اين زيرساخت ها بعد از پيروزي جمهوري اسلامي ايران اتفاق افتاده است.
 
وي اظهارداشت: در دولت مردمي سيزدهم اتفاقات خوبي براي صيانت از ذخاير اتفاق افتاده از جمله تامين اعتبار در سفرهاي استاني براي پنج مركز بازسازي ذخاير، تامين اعتبار براي ايجاد زيستگاه هاي مصنوعي كه ۱۰ هزار زيستگاه رهاسازي شده است.
 
به گفته رييس سازمان شيلات ايران، پنج هزار زيستگاه در حال رهاسازي است، ۱۵۰۰ زيستگاه در هفته دولت اتفاق افتاده و ۳۵۰۰ زيستگاه در حال ساخت براي رهاسازي در صيدگاه ها است.
 
حسيني گفت: دريا به سه قسمت آبهاي كم عمق ، عميق، سطحي تقسيم مي شود در آبهاي كم عمق صيد بي رويه وجود دارد اگر ما بحث بازسازي و زيستگاه ها را جدي نگيريم اين اتفاق چالشي جدي خواهد داشت.
 
وي افزود: در بحث آبهاي بين المللي پايبندي نظام جمهوري اسلامي ايران بعد از تمهيداتي كه انجام شد بعد از ۱۶ سال حق عضويت ما به سازمان مديريت اقيانوس هند (اي تي سي) د رهمين دولت با مشقات زياد در تحريم ها انجام شد كه پايبندي ما به ۷۳ درصد رسيد كه تثبيت فعاليت د راين حوزه حائز اهميت است.
 
رييس سازمان شيلات ايران با اشاره به بحث اقتصاد دريا پايه كه يكي از نقش آفريني هاي خوبي به عنوان درون زا بودن سرمايه گذاري در حوزه شيلات به آن متصور است تصريح كرد: نقش آفريني هاي خوبي سازمان شيلات ايران هم با دبيرخانه توسعه سواحل مكران و هم در برنامه هفتم توسعه احكام پيشنهادي براي اينكه بتوانيم از دريا به عنوان پايه زيستي با احتساب ۵۸۰۰ كيلومتر سواحل و از كرانه و پس كرانه و فراپس كرانه به عنوان آبزي پروري از جايي كه امكان توليد پروتئين هاي ديگر وجود ندارد با توجه به قدرت مانور شيلات از اين ظرفيت استفاده كنيم كه با زيركشت رفتن ۱۷ هزار هكتار مزرعه ميگو، ۶۱ هزارتن توليد ميگو ما بوده است
پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار