سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

تاكيد رئيس سازمان شيلات ايران بر مدل هاي پرورش دومنظوره در آبزي پروري

تاریخ: 08:29:14 1402/06/11 بازدید: 154
تاكيد رئيس سازمان شيلات ايران بر مدل هاي پرورش دومنظوره در آبزي پروري
با اجراي مدل سازي و پرورش دو منظوره در آبزي پروري مي توان به توليد و خود اتكايي در اين صنعت دست يافت.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران سيدحسين حسيني در مراسم گراميداشت هفته دولت و آئين تجليل از كارمندان نمونه سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين كه با حضور فاطمه محمدبيگي نماينده مردم قزوين، البرز و آبيك در مجلس شوراي اسلامي، رحماني معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري، اسلامي صدرفرماندار قزوين، محمد حسين عطايي رئيس سازمان جهاد كشاورزي، حجت الاسلام مصائبي مسئول حوزه نماينده ولي فقيه در سازمان، مديران كل دستگاههاي تابعه، كارشناسان و بهره برداران بخش كشاورزي اين استان در سالن اجتماعات سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين برگزار شد گفت: با اجراي مدل سازي و پرورش دو منظوره در آبزي پروري مي توان به توليد و خود اتكايي در اين صنعت دست يافت.
سيد حسن حسيني افزود: بيش از ۶۰۰ هزار حلقه چاه مجاز در كشور وجود دارد كه براي مصارف كشاورزي استفاده مي شود و اگر به دنبال خانواده مولد و توليد محصولات كشاورزي و امنيت غذايي هستيم بايستي از آب و هر گونه نهاده مورد نياز،  استفاده بهينه داشته باشيم.
وي خاطر نشان كرد: در حال حاضر ۴۸۰ گونه انواع ماهي خوراكي در دنيا مورد بررسي قرار گرفته اما دركشور ما بر روي گونه ۲۰بررسي انجام شده است.
حسيني ادامه داد: در حال حاضر ارزش صادراتي كل آبزيان كشور۶۰۵ ميليون دلار با وزن ۱۸۱ هزار تن است كه نيم ميليون دلار آن مربوط انواع ماهيان زينتي است .
وي برفرهنگ سازي مصرف محصولات آبزي در بين مردم تاكيد كرد و گفت:اقدامات لازم براي نقش آفرينياين مواد پروتئيني بايد انجام شود.
 
رئيس سازمان شيلات ايران با بيان اينكه شيلات نيازمند برنامه عملياتي ترويجي در حوزه آبزي‌مصرفي است گفت: حوزه شيلات براي پيشبرد اهداف سازماني و معرفي محصولات به جامعه و همچنين توسعه آبزي‌مصرفي، نيازمند برنامه عملياتي ترويجي است و در اين خصوص توليد قراردادي بايستي مورد توجه قرار گيرد.
وي بر لزوم اهميت نقش آموزش و ترويج در اثربخشي فعاليت‌هاي شيلاتي تاكيد كرد.
استان قزوين صاحب رتبه سوم ماهيان زينتي در كشور
معاون وزير جهاد كشاورزي در ادامه به ظرفيت مستعد و خوب استان قزوين در توليد انواع ماهيان و به ويژه توليد ماهيان زينتي اشاره كرد و گفت: اين استان در توليد محصولات استراتژيك و آبزي پروري جايگاه ممتازي دارد به طوريكه رتبه سوم كشور در توليد ماهيان زينتي به استان قزوين اختصاص دارد.
حسيني در ادامه تصريح كرد:وجود اين پتانسيل فرصت مناسبي است تا هر خانواده با كمترين هزينه و تكنولوژي جديد از واسطه توليد تا زنجيره، وارد بازار اين صنعت شود و با حداقل هزينه ، درآمدزايي خوبي داشته باشد.
وي افزود: شيلات تنها حوزه اي است كه در توسعه افقي و عمودي نقش دارد و مي تواند از ظرفيت آبهاي مختلف و حتي زمين هاي لم يزرع براي توليد محصولات آبزي پروري استفاده كند.
حسيني بحث حليت محصولات آبزي پروري اشاره كرد و يادآور شد: در اين خصوص ناظران شرعي و ايمني و سلامت بر روند فرآوري ، نقل و انتقال محصولات نظارت دقيقي دارند و جاي نگراني نيست.
گفتني است؛ در اين مراسم از ۱۱ نفر از كارمندان نمونه سازمان جهاد كشاورزي استان تجليل و قدرداني شد.
 
پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار