سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: جمعه 14 اردیبهشت 1403

لزوم تخصيص كود شيميايي يارانه اي به حوزه آبزي پروري

تاریخ: 07:59:08 1402/06/14 بازدید: 258
لزوم تخصيص كود شيميايي يارانه اي به حوزه آبزي پروري
در راستاي اجرايي شدن سياست هاي الگوي كشت لازم است كودهاي شيميايي يارانه اي در زمان مناسب به حوزه آبزي پروري اختصاص يابد.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران، جلسه الگوي كشت با تاكيد بر تخصيص كود مورد نياز حوزه آبزي پروري با حضور معاون توسعه آّزي پروري، مديركل دفتر آبزيان آب شيرين، مديران و كارشناساني از معاونت زراعت وزارت جهادكشاورزي، شركت خدمات حمايتي كشاورزي، اتحاديه ها و تشكل هاي مرتبط و نمايندگاني از سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي، معاونت آب و خاك و ... در محل سازمان شيلات ايران برگزار شد.
معاون توسعه آبزي پروري سازمان شيلات در اين جلسه به منافع حاصل از الگوي كشت در حوزه كشاورزي اشاره كرد و گفت: در شرايطي كه براي اقليم و بخش آب پيش آمده است رعايت الگوي كشت ضرورت داد و در اين راستا بخش شيلات نيز بايد از مزاياي ناشي از آن بهره ببرد.
مهدي شكوري افزود: توليد 2.6 ميليون تن محصول در سند غذايي براي ده سال آينده پيش بيني شده است كه يك ميليون و 200 هزار تن آن در حوزه آبزي پروري ديده شده است.
وي افزود: در حال حاضر توليدات آبزي پروري 680 هزار تن برآورد شده است كه قابليت رشد 200 درصدي در سند امنيت غذايي را دارد.
شكوري ادامه داد: در وضعيت فعلي تقاضاي سالانه حوزه آبزي پروري به كود حدود 40 هزار تن برآورد شده است كه تا پايان برنامه هفتم توسعه به دو برابر افزايش خواهد يافت.
وي خاطرنشان كرد: اميدواريم بخش آبزي پروري در الگوي كشت محصولات كشاورزي بتواند سهمي را از كودهاي شيميايي به صورت يارانه اي تخصيص بگيرد.
شكوري افزود: لازم است سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي در حوزه سياست هاي كلان دولت براي حوزه آبزي پروري و شيلات همچون ساير بخش ها، تخصيص كودهاي شيميايي را در نظر بگيرد.
گفتني است در اين جلسه نمايندگان اتحاديه هاي توليدكننده آبزيان درخواست تخصيص كودهاي شيميايي در زمان مناسب را در اين حوزه ارائه دادند.
لازم به ذكر است مقرر شد پس از تصميم نهايي، بخش آبزي پروري نيز در حوزه تخصيص كودهاي شيميايي در الگوي كشت محصولات كشاورزي ديده شود.
پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار