سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: سه شنبه 18 اردیبهشت 1403

مدیرکل شیلات استان مازندران در بازدید از دو طرح پرورش ماهیان گرم آبی در شهرستان گفت: آب‌بندان‌ها علاوه بر تامین آب زراعی و تولید آبزیان ، نقش مهمی در توسعه گردشگری استان دارند.

تاریخ: 14:20:45 1402/07/03 بازدید: 173
مدیرکل شیلات استان مازندران در بازدید از دو طرح پرورش ماهیان گرم آبی در شهرستان گفت: آب‌بندان‌ها علاوه بر تامین آب زراعی و تولید آبزیان ، نقش مهمی در توسعه گردشگری استان دارند.

به گزارش روابط عمومي شیلات استان مازندران، قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات استان مازندران صبح امروز دوشنبه ۳ مهرماه ۱۴۰۲ و در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس ، از دو واحد پرورش ماهی ( مزرعه پرورش ماهی اورلند فیش و نیز مزرعه کپور طلایی) در روستای پنبه چوله شهرستان ساری، که  فعالیت‌های دومنظوره تولید آبزیان پرورشی گرم آبی و امکانات و تاسیسات گردشگری دارند، بازدید نمودند.


کریم زاده مدیرکل شیلات استان مازندران پس از پایان بازدید از این دو پروژه گفت: در سطح استان مازندران بیش از ۵۰۰ واحد آببندان با مساحت بیش از ۱۷ هزار هکتار وجود دارد  که توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوبی در این آببندان در کنار پرورش ماهی و تولید آبزیان برای تحقق طرح‌های گردشگری شیلاتی وجود دارد که می‌تواند نقش مهم و سازنده‌ای در توسعه پایدار ایفا کند.


وی در ادامه بااشاره به اینکه غالب تولید آبزیان پرورشی گرم آبی استان در بخش آببندانها صورت مي گيرد، حمایت از ایجاد محیطهای گردشگری و تفریحی وتوریستی در آببندانها را یکی از سیاست‌های شیلات استان مازندران برشمرد و درخصوص اهداف اجرای این طرحها افزود:
هدف از اجرای این طرح ها، بالابردن سطح درآمد روستاها و ایجاد اشتغال، رونق تولید است و دستگاه های اجرایی در خصوص تسهیل و تسریع صدور مجوزات تاسیسات گردشگری در آب بندان ها می توانند نقش سازنده ای ایفا نمایند.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: توسعه طرح گردشگری شیلاتی در منطقه  می‌تواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی مؤثر بوده و این امر دستیابی به توسعه پایدار را امکانپذیر نماید و سطح درآمد روستاها بالا برده و اشتغال و تولید رونق یابد.

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار