سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: شنبه 15 اردیبهشت 1403

با حضور رييس سازمان شيلات ايران آغاز شد: صيد ماهيان استخواني از آبهاي خزر

تاریخ: 19:05:31 1402/07/18 بازدید: 219
با حضور رييس سازمان شيلات ايران آغاز شد: صيد ماهيان استخواني از آبهاي خزر

صيادان عضو ۱۳ شركت تعاوني پره در ميانكاله واقع در شرق استان مازندران از امروز سه شنبه هجدهم مهر ماه ، فصل صيد و صيادي را به صورت رسمي آغاز كردند. 

به گزارش روابط عمومي اداره کل شیلات استان مازندران با حضور معاون وزير ورييس سازمان شيلات ايران ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران ، مديران كل شيلات استان هاي مازندران ، گيلان و گلستان و جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي امروز 18 مهرماه، صيد ماهيان استخواني ازآبهاي خزر به صورت رسمي آغاز شد.

معا‌‌ون وزير جهاد كشاورزي و رئيس سازمان شيلات ايران در آيين افتتاحيه و آغاز بهره‌برداري از ذخاير ماهيان استخواني درياي خزر در استان مازندران كه در ساري برگزار شدگفت:در راستاي عملياتي شدن موضوع بيمه و اختصاص سختي كار به صيادان، ظرف ۷ ماه مصوبه گرفته شد و عملياتي‌شدن آن در دستور كار است

سيد حسين حسيني با اشاره به اينكه فرهنگ‌آبزي مصرفي و تبليغ مصرف غذاي سالم بايد در دستور كار قرار گيرد افزود: صنعت شيلات اگر تك بعدي پيش رود با مشكل مواجه مي‌شود ولازم است چند وجهي ديده شود.

وي ادامه داد: روند صيد تقريبا يكنواخت است و بايد توسعه آبزي‌پروري در دستور كار قرارگيرد.

حسيني با اشاره به رهاسازي همزمان بچه ماهيان خاوياري به ميزان ۳۶۵ ميليون قطعه خاطر نشان كرد: تكثير و رهاسازي بايد با جديت دنبال شود.

وي گفت: همانگونه كه از مزرعه كشاورزي محافظت مي‌شود،  بايد از مزرعه دريا نيزحفاظت شود و ماهيگيري مسئولانه اتفاق افتد.

حسيني در ادامه تاكيد كرد: الويت اول سرمايه‌گذاري وزارت جهاد موضوع شيلات است و يكي از موارد مهم امنيت غذايي،  توسعه آبزي‌پروري است .

وي با اعلام 21 پروژه در دست انجام در سواحل مكران گفت: رشد توليد محصولات شيلاتي در سال هاي اخير ۴۰ برابر رشد داشته است و بيش از ۹۰ درصد توليد شيلات پس از انقلاب اسلامي اتفاق افتاده است.

 

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار