سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: شنبه 15 اردیبهشت 1403

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران گفت: ۴۷ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات احصاء شد که یکی از آن موارد ظرفیت پرورش ماهی در قفس است.

تاریخ: 19:20:51 1402/07/18 بازدید: 198
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری  استاندار مازندران گفت: ۴۷ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات احصاء شد که یکی از آن موارد ظرفیت پرورش ماهی  در قفس است.

حسن خیریان‌پورصبح امروز در مراسم آغاز بهره‌برداری از ذخایر ماهیان استخوانی دریای خزر در مازندران اظهار کرد: سعی شد در استان در چند محور موضوع شیلات را پیگیری کنیم.

وی افزود: امسال به نام سال مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری شد و یکی از ظرفیت‌های تولید قطعاً ظرفیت شیلات استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران خاطرنشان کرد: توسعه آبزی‌پروری در دستور کار استان است و امسال باید به رقم ۱۲۰ هزار تن تولید دست یابیم.

این مسئول ادامه داد: استفاده از ظرفیت تبصره ۱۸ را باید به این بخش بیاوریم و از این ظرفیت بهره ببریم.

خیریان‌پور گفت: شیلات ما با ۳ هزار و ۸۰۰ واحد آبزی‌پروری باید به ۴ هزار واحد برسد و توسعه آبزی‌پروری و رشد تولید باید محقق شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران اعلام کرد: تسهیل در صدور مجوزها از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت تبصره چهار در صدور مجوز چند سالی است که متوقف شده و هم اکنون از تبصره یک ماده یک استفاده می‌شود که باید بپذیریم تولید استخرهای آبزی‌پروری، تغییر کاربری نیست.

این مسئول افزود: پرورش ماهیان خاویاری یک ظرفیت مهم در صادرات است که دارای ۱۲ مشتقات است که تماماً صادرات محور و ارزآور است.

خیریان‌پور گفت: واحدهای بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شدند و در صدد برای تکمیل این واحدها تا پایان امسال هستیم تا به مدار تولید اضافه شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران متذکر شد: ۴۷ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات احصا شد که یکی از آن موارد ظرفیت پرورش ماهی در قفس است که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: باید در حوزه فناوری‌ها و صنایع تبدیلی محصولات شیلاتی اقدام عملیاتی صورت گیرد و نیازمند تقویت جدی است.

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار