سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: جمعه 14 اردیبهشت 1403

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه صيد ماهيان استخوانی دریای خزر در ساری اظهار کرد: در استان‌های شمالی با دارابودن سواحل بسیار خوب بهره‌برداری نمی‌شود.

تاریخ: 11:09:41 1402/07/19 بازدید: 240
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه صيد ماهيان استخوانی دریای خزر در ساری  اظهار کرد: در استان‌های شمالی با دارابودن سواحل بسیار خوب بهره‌برداری نمی‌شود.

به گزارش روابط عمومي شیلات استان مازندران، منصورعلی زارعی در مراسم آغاز بهره‌برداری و صید ماهیان استخوانی دریای خزر در شرکت تعاونی صیادی پره اسلامی شهرستان ساری با اعلام مطلب فوق گفت: روزگاری ۵۰۰ تن خاویار از دریا برداشت می‌کردیم؛ اما امروز شرایط خوب نیست.

وی خاطرنشان کرد: میزان بهره‌وری از دریا مطلوب نیست و اقتصاد دریا پایه همچنان مغفول مانده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این دولت، دیپلماسی اقتصادی فعال و ارتباطات خوبی با کشورهای همسایه در حوزه اقتصاد دریایی آغاز شده است.

زارعی اظهار کرد: مجلس پیگیر بیمه صیادان است و موافق آن است و دولت باید آن را اجرا کند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر، ۲۵ درصد تجهیزات ماهی در قفس، وارد می‌شود و در برنامه هفتم باید میزان برداشت به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن برسد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات عدیده موضوع تغییر کاربری جهت آبزی‌پروری است.

زارعی گفت: حدود ۲۸ هزار هکتار پرورش ماهیان سردابی و گرمابی داریم که متاسفانه سرمایه‌گذار وجود دارد؛ اما مشکل تغییر کاربری است

وی بیان کرد: سرانه مصرف ماهی و پروتئین دریا در حالی در جهان ۲۰ کیلو است که این میزان در استان مازندران ۱۳ کیلو است.

 

 

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار