سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان شیلات ایران با مدیرکل و کارکنان شیلات استان مازندران دربابلسر تاکید کرد: تلاشگران شیلاتی به عنوان سربازان خط مقدم تولیدات بخش کشاورزی در تامین امنیت غذائی پایدار و اشتغال نقش مهم و کلیدی دارند.

تاریخ: 14:30:05 1402/08/10 بازدید: 99
مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان شیلات ایران با مدیرکل و کارکنان شیلات استان مازندران دربابلسر تاکید کرد: تلاشگران شیلاتی به عنوان سربازان خط مقدم تولیدات بخش کشاورزی در تامین  امنیت غذائی پایدار و اشتغال نقش مهم و کلیدی دارند.

به گزارش روابط عمومي شیلات مازندران، صبح امروز چهارشنبه ۱۰ آبانماه ۱۴۰۲ نشست صمیمی با حضور جت الاسلام والمسلمین فتاحی مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان شیلات ایران و قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران ، معاونین و روسای ستادی و مراکز بازسازی و حفاظت از ذخایرژنتیکی آبزیان و ادارات شیلات شهرستان‌ها در سالن اجتماعات شهید سپهبد سردار سلیمانی این اداره کل در شهرستان بابلسر برگزار شد. 

دراین نشست کریم زاده مدیرکل شیلات استان مازندران ضمن تشریح و تبیین پنج محور فعالیتی این اداره کل تولید آبزیان استان در سال گذشته را ۱۱۵ هزار تن اعلام کرد که ۸ الی ۹ هزار میلیارد تومان ارزش اقتصادی آن بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۸٪ گوشت ماهیان خاویاری پرورشی و ۴۵٪ خاویار پرورشی کشور در استان مازندران تولید شده است ، افزود:

شیلات استان مازندران درسال گذشته ۸۵ میلیون قطعه بچه ماهیان استخوانی توسط مراکز بازسازی ذخائر آبزیان و حدود ۳۰ میلیون قطعه را در قالب طرح کمک به تکثیر طبیعی بامشارکت تشکل‌های صیادی به منظور ترمیم وباز سازی و با مشارکت تشکل‌های صیادی پره را تولید و رها سازی نموده است .

وی صادرات محصولات شیلاتی استان را در سال قبل۵ هزار و ۷۰۰ تن اعلام نموده که ارزش اقتصادی آن ۱۳ و نیم میلیون دلار بوده است و از صادرات ۴۳۰۰ تن انواع محصولات به ارزش اقتصادی ۴/۵ میلیون دلار درشش ماهه اول سال جاری خب داد و افزود:

نیروهای یگان حفاظت از منابع آبزیان استان هم در چارچوب قوانین و مقررات حفاظت از منابع آبزیان در جهت حفاظت از منابع و ذخائر آبزیان دریائی شبانه روزی تلاش و کوشش دارند،

حجت الاسلام والمسلمین محمد فتاحی مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان شیلات ایران باتشکر از مدیرکل و کارکنان اداره کل شیلات استان مازندران که در جهت تولید و تامین امنیت غذائی پایدار تلاش و کوشش می نمایند تشکر کرد و با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به فلسطینها در غزه ، موضوع فلسطین را مسئله مهم اسلام و دین ما و اعتقادی دانست و عمر این غده سرطانی را روبه نابودی و محو اعلام کرد که تلاش دارد شکست‌های اخیر خود را در اذهان عمومی منحرف نماید .

وی جنگ امروز ما جنگ اقتصادی برشمرد و وظیفه همه ما را به عنوان سربازان خط مقدم تولید و حوزه اقتصاد مهم دانست .

فتاحی به دومقوله مهم رشد تولید و اشتغال در بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری در شعار سال پرداخت و افزود:

همکاران شیلاتی در سراسر کشور به عنوان سربازان خط مقدم تولیدات شیلاتی در بخش کشاورزی در اقتدار و امنیت پایدار غذائی کشور و نیز ایجاد اشتغال نقش کلیدی ایفا می نمایند ولی علیرغم توفیقات بدست آمده در بخش‌های مختلف شیلاتی فرصتهای زیادی برای کار و تولید وجود دارد .

ظرفیت‌های مختلف شیلاتی در سواحل دریا ،نعمت بزرگی است که باید با به بالفعل در آوردن فرصتهای اقتصاد دریا پایه نقش پررنگ تر پیدا کند و تقویت شود .

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان شیلات ایران ضمن تبریک توفیقات کشوری و استانی شیلات استان مازندران را حاصل مدیریت انقلابی ، نگاه جهاد گونه و مدیریت میدانی است که برای استمرار این موفقیتها ، این نگاه‌ها باید بیش از پیش تقویت شود 

با توجه به گزارشات واحدهای مختلف از حوزه فعالیتی ، فتاحی از اهتمام و توجه ويژه مدیرکل شیلات مازندران به تقویت جایگاه بانوان و نیز امور رزمندگان ، ایثارگران و خانواده های شهدای گرانقدر تقدیر و تشکر کرد.

 

 

 

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار