سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

مدیرکل شیلات مازندران در جلسه آموزشی ثبت آمار صید ماهیان در سامانه مدیریت ماهیگیری شیلات ایران در بابلسر تاکیدکرد: جمع آوری و ارائه دقیق آمار صیدماهیان استخوانی در برآورد و ارزیابی ذخائر آبزیان دریایی نقش موثری دارد.

تاریخ: 14:41:20 1402/08/16 بازدید: 247
مدیرکل شیلات مازندران در جلسه آموزشی ثبت آمار صید ماهیان در سامانه مدیریت ماهیگیری شیلات ایران در بابلسر تاکیدکرد: جمع آوری و ارائه دقیق آمار صیدماهیان استخوانی در برآورد و ارزیابی ذخائر آبزیان دریایی نقش موثری دارد.

به گزارش روابط عمومي شیلات استان مازندران. دوره آموزشی توجیهی ثبت آمار صید ماهیان استخوانی و کیلکا در سامانه مدیریت ماهیگیری سازمان شیلات ایران ،صبح امروز سه شنبه ۱۶ آبانماه ۱۴۰۲ با حضور دکتر قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات استان مازندران ،صباح خورشیدی رئیس گروه آمار صید و سینا پیش نماز زاده رئیس اداره تحول و تشکیلات سازمان شیلات ایران و کارشناس مسؤل آمار صید ادارات کل شیلات استان‌های گلستان و گیلان و همچنین معاونین ، روسای و کارشناسان آمارصید ادارات شیلات شهرستان‌های ساحلی و مراکز بازسازی ذخائر و خشایار نوایی رئیس و مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیگیران پره استان در سالن اجتماعات شهید سپهبد سردار سلیمانی این اداره کل در بابلسر برگزار شد. 

دراین جلسه نوایی با اشاره به اینکه ۵۴ تعاونی پره با جمعیتی بیش از ۴۲۰۰ صیاد از طریق صید ماهیان استخوانی در دریا امرار معاش می نمایند،به موضوع تعامل و همکاری تشکل‌های صیادی پره با شیلات در تمامی زمینه ها از جمله جمع آوری آمار صید روزانه پرداخت و گفت: همکاری و وحدت رویه خوبی فی مابین شیلات و اتحادیه و تشکل‌های صیادی پره در زمینه های مختلف رعایت قوانین و مقررات صید و صیادی بویژه همکاری با آمارگیری و ناظرین مستقر در تعاونی‌ها وجود دارد.

کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران ضمن اشاره به پنج محور فعالیتی شیلات مازندران ، فعالیت ۱۱۳ تشکل صیادی در دریای خزر در استان باجمعیتی بیش از ۴۲۰۰ صیاد را ازلحاظ تامین بخشی از پروتئین موردنیاز جامعه، اشتغالزایی ودرآمد مهم برشمرد و گفت: بهره برداری اصولی و پایدار از منابع آبزیان دریای خزر نیازمند شناخت ویژگی‌های زیستی و محیط آبزیان است و دراین راستا جمع آوری آمار صید و تجزیه و تحلیل آن توسط صاحب نظران می تواند شیلات را در تصمیم گیریها کمک شایانی نماید.

وی با تشکر از تعامل ، وحدت رویه و همکاری خوب تشکل‌های صیادی با ناظرین و آمارگیران شیلات استان افزود:

 ۵۴ ناظر در تعاونیهای صیادی استان که از تحصیلکرده های متعهد می باشند علاوه بر نظارت بر اعمال قوانین و مقررات صید و صیادی ، آمار صید را به دقت اخذ و اطلاعات را براساس فرمتهای مشخص شده در سیستم نرم افزاری پیش بینی شده در سامانه قرار می‌دهند .

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به توفیقاتی که این اداره کل دردوسال اخیر در سطح ملی و استانی ( کسب رتبه برتر مدیرنمونه و ملی در همایش مدیران کل شیلات در لرستان ، کسب رتبه برتر در جشنواره ارزیابی عملکرد شهید رجائی استان در محور تحقق شعار سال، کسب رتبه برتر ملی در توسعه پرورش ماهیان خاویاری کشور در همایش ملی مدیران در سبزوار ، کسب رتبه های برتر در هفته دولت ونیز هفته پدافند غیرعامل در بین دستگاه‌های اجرایی استان ) کسب نموده است ، آمار دقیق و قابل اطمینان را زیربنای تمام فعالیت‌ها و یکی از رموز موفقیت و پیشرفت هر سازمان برشمرد .

در پایان این جلسه مهندس بهشتیان معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران نیز از طریق ارتباط وبیناری در جلسه ، اخذ آمار صید را در برنامه ریزی و اخذ تصمیم گیری و سیاستگذاری شیلاتی موثر دانست و برای صیادان شمال کشور سال رونق در صید و صیادی را آرزو کرد.

 

 

 

 

 

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار