سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

مدیرکل شیلات مازندران در نشست با کارکنان مرکزبازسازی و حفاظت ازذخایرژنتیکی آبزیان شهید رجایی ساری تاکید کرد: تمهیدات لازم برای استقرار نیروهای تکثیر ماهیان در رودخانه ها اتخاذ شده است.

تاریخ: 15:40:39 1402/08/20 بازدید: 161
مدیرکل شیلات مازندران در نشست با کارکنان مرکزبازسازی و حفاظت ازذخایرژنتیکی آبزیان شهید رجایی ساری تاکید کرد: تمهیدات لازم برای استقرار نیروهای تکثیر ماهیان در رودخانه ها اتخاذ شده است.

به گزارش روابط عمومی شیلات استان مازندران، دکتر قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات استان مازندران صبح امروز شنبه ۲۰ آبانماه ۱۴۰۲ باحضور در مرکز بازسازی وحفاظت از ذخائر ژنتیکی آبزیان شهید رجایی ساری و نشست صمیمی با رئیس و کارکنان این مرکز ، برنامه ها، امکانات و آمادگی این مرکز برای زمان و مکان استقرار نیروهای ویژه صید ماهیان مولد در رودخانه های شیلاتی ، تجهیزات سالنها و استخرهای نگه داری بچه ماهیان و آبگیری استخرها  را مورد بررسی قرار دادند.

دراین نشست مدیرکل شیلات استان مازندران باتشکر از زحمات نیروهای متخصص شیلاتی این مرکز،که در جهت تکثیر و رهاسازي بچه ماهیان خاویاری و استخوانی تلاش و کوشش می نمایند ،گفت: در سال گذشته با تلاش و زحمات نیروهای این مرکز توانستیم حدود ۶۵ میلیون قطعه بچه ماهی سفید، ۲۲ میلیون قطعه بچه ماهی کپور و حدود ۲۲۰ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری را تولید و به منظور بازسازی ذخایر آبزیان دریایی در رودخانه های شیلاتی استان رهاسازي  نمائیم که در تامین بخشی از پروتئین مورد نیازجامعه و استمرار صید وصیادی و تثبیت اشتغال صیادان بسیار موثر خواهدبود.


کریم زاده نقش و رسالت این مرکز را در کمک به بازسازی و ترمیم ذخائر آبزیان دریایی مهم و منحصر به فرد دانست و افزود:  شیلات مازندران با کمک و مشارکت تشکل‌های صیادی پره از طریق تامین ماهیان مولد مورد نیاز دریائی،  تامین وسایل حمل و نقل بچه ماهیان تکثیری به رودخانه ها و دریا صرفه جویی خوبی در هزینه های دولت داشته بطوریکه امسال در هزینه کرد دولتی شاهد صرفه جویی ۷ میلیارد تومانی بوده ایم.


مدیرکل شیلات استان مازندران در پایان تصریح نمود : دراین جلسه با توجه به نظرات کارشناسان مرکز ، برنامه ریزی وتمهیدات لازم برای سال جاری اتخاذ شد .

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار